Hizmet Alımı Nedir?
Hizmet
alımı, bir işletmenin genel işleyişi için önemli olan farklı hizmet türlerini
belirleme, değerlendirme ve elde etme sürecidir. Çoğu durumda, bu satın alma
süreci kurum içi kaynaklar kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Bununla
birlikte, uygun faizli konut kredisişirketler
ihtiyaç duydukları hizmetleri bulmak ve sözleşme yapmak için tedarik
sistemlerini ve danışmanları kullanabilirler.
Bir şirketin düzgün çalışması için ihtiyaç duyabileceği
birçok farklı servis türü vardır. Telefon, uzak mesafe, hücresel ve İnternet
hizmetleri gibi iletişim hizmetlerini güvenceye almak, her büyüklükteki
şirketler için genellikle önemlidir. Ayrıca, bir şirket bilgisayar ve sunucu
bakımı, pazarlama ve halkla ilişkiler ve kitle basım ve posta hizmetleri gibi
diğer hizmetleri de üstlenebilir.
Büyük şirketlerde, merkezi satın alma departmanı genellikle
hizmet alımı sürecini ele alır. Bu departman, ihtiyaç duyulan hizmetleri
sağlayabilecek, hizmetlerini rakiplerininkilerle karşılaştırabilecek ve mümkün
olan en iyi şartları müzakere edecek muhtemel satıcıları bulmaktan sorumludur.
Satın alma aracıları ve yöneticileri, sözleşmeler şirket standartları ve
düzenlemeleri ile uyumlu olduğu sürece, satıcılarla tedarik sözleşmelerine
genellikle girme yetkisine sahiptir. Bir satın alma departmanı kurumsal yapının
bir parçası olduğunda, diğer tüm departmanlar yeni hizmetler için taleplerini
kendi kendilerine hizmet aramaktan ziyade bir satın alma acentesine gönderirler.
Daha küçük şirketler bazen departman müdürlerine kendi
başlarına hizmet alma yetkisi vererek hizmet alımlarını yönetir. Bu senaryo
ile, bölüm başkanı genellikle bir potansiyel satıcı ile ilk temas vardır.
Firmanın satıcıyla bir çalışma ilişkisi oluşturmasından faydalanacağı
belirlendikten sonra, mal sahibi veya şirket başkanı gibi merkezi bir karar
verici, şirketi satıcı ile bir tedarik sözleşmesine tabi tutar.
Hizmet
alımında üçüncü bir alternatif, işlevi bir temsilci veya danışmana yaptırmaktır.
Danışman, müşterisinin ihtiyaçlarını değerlendirir, ardından ihtiyaç duyulan
veya istenen hizmetleri sağlamak için potansiyel satıcıları belirler. Bu
yaklaşımla, en kolay kredi kartı veren bankadanışman tüm eleme ve eleme sağlayıcılarını ele alır. Çoğu
zaman, bu, müşterinin adına mümkün olan en iyi hizmet anlaşmasını müzakere
etmeyi de içerir. Bununla birlikte, danışmanlar nadiren müşterileri için bir
sözleşme taahhüt edebilir. Bunun yerine, müşteri danışmanla görüştükten sonra
bu taahhüdünü yerine getirmelidir.
Her türlü hizmet alımı, en yüksek kalitede iş hizmetlerini
mümkün olan en düşük fiyata elde etme amacına sahiptir. Mantıksal ve sorumlu
bir şekilde yürütüldüğünde, bu tür bir tedarik süreci, herhangi bir işletmeyi
büyük miktarda paradan tasarruf edebilir. Bu amaçla, satın alma
profesyonellerinin hizmet alımları görevini etkin bir şekilde yerine getirme
yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olabilecek seminerler ve çalıştaylar da
dahil olmak üzere bir dizi eğitim fırsatı bulunmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder