Hizmet Alımı Nedir?



Hizmet alımı, bir işletmenin genel işleyişi için önemli olan farklı hizmet türlerini belirleme, değerlendirme ve elde etme sürecidir. Çoğu durumda, bu satın alma süreci kurum içi kaynaklar kullanılarak gerçekleştirilmektedir. Bununla birlikte, uygun faizli konut kredisişirketler ihtiyaç duydukları hizmetleri bulmak ve sözleşme yapmak için tedarik sistemlerini ve danışmanları kullanabilirler.

Bir şirketin düzgün çalışması için ihtiyaç duyabileceği birçok farklı servis türü vardır. Telefon, uzak mesafe, hücresel ve İnternet hizmetleri gibi iletişim hizmetlerini güvenceye almak, her büyüklükteki şirketler için genellikle önemlidir. Ayrıca, bir şirket bilgisayar ve sunucu bakımı, pazarlama ve halkla ilişkiler ve kitle basım ve posta hizmetleri gibi diğer hizmetleri de üstlenebilir.

Büyük şirketlerde, merkezi satın alma departmanı genellikle hizmet alımı sürecini ele alır. Bu departman, ihtiyaç duyulan hizmetleri sağlayabilecek, hizmetlerini rakiplerininkilerle karşılaştırabilecek ve mümkün olan en iyi şartları müzakere edecek muhtemel satıcıları bulmaktan sorumludur. Satın alma aracıları ve yöneticileri, sözleşmeler şirket standartları ve düzenlemeleri ile uyumlu olduğu sürece, satıcılarla tedarik sözleşmelerine genellikle girme yetkisine sahiptir. Bir satın alma departmanı kurumsal yapının bir parçası olduğunda, diğer tüm departmanlar yeni hizmetler için taleplerini kendi kendilerine hizmet aramaktan ziyade bir satın alma acentesine gönderirler.

Daha küçük şirketler bazen departman müdürlerine kendi başlarına hizmet alma yetkisi vererek hizmet alımlarını yönetir. Bu senaryo ile, bölüm başkanı genellikle bir potansiyel satıcı ile ilk temas vardır. Firmanın satıcıyla bir çalışma ilişkisi oluşturmasından faydalanacağı belirlendikten sonra, mal sahibi veya şirket başkanı gibi merkezi bir karar verici, şirketi satıcı ile bir tedarik sözleşmesine tabi tutar.

Hizmet alımında üçüncü bir alternatif, işlevi bir temsilci veya danışmana yaptırmaktır. Danışman, müşterisinin ihtiyaçlarını değerlendirir, ardından ihtiyaç duyulan veya istenen hizmetleri sağlamak için potansiyel satıcıları belirler. Bu yaklaşımla, en kolay kredi kartı veren bankadanışman tüm eleme ve eleme sağlayıcılarını ele alır. Çoğu zaman, bu, müşterinin adına mümkün olan en iyi hizmet anlaşmasını müzakere etmeyi de içerir. Bununla birlikte, danışmanlar nadiren müşterileri için bir sözleşme taahhüt edebilir. Bunun yerine, müşteri danışmanla görüştükten sonra bu taahhüdünü yerine getirmelidir.

Her türlü hizmet alımı, en yüksek kalitede iş hizmetlerini mümkün olan en düşük fiyata elde etme amacına sahiptir. Mantıksal ve sorumlu bir şekilde yürütüldüğünde, bu tür bir tedarik süreci, herhangi bir işletmeyi büyük miktarda paradan tasarruf edebilir. Bu amaçla, satın alma profesyonellerinin hizmet alımları görevini etkin bir şekilde yerine getirme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olabilecek seminerler ve çalıştaylar da dahil olmak üzere bir dizi eğitim fırsatı bulunmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?