Etnik Pazarlama Nedir?


Etnik pazarlama, belirli ırk, etnik veya kültürel olarak ilgili tüketici gruplarına hitap etmek için ürün kampanyaları ve reklam tasarlama sürecidir. Belirli grupları daha odaklı ve uygun şekilde sunulan mesajlarla hedeflemeye çalışan bir tür pazar bölümlemedir. Bu tür pazarlama olumlu veya olumsuz ticari amaçlar için kullanılabilir.

Pazarlama, tüketicilere ürün tanıtıyor ve onları bir satın alma yapmaya ikna etmeye çalışıyor. Ürün imajını geliştirmek ve bu imaja dayalı tüketici davranışını teşvik etmek için ambalajlama ve reklamcılık gibi şeyleri içeren entegre bir stratejinin bir işlevidir. İşletmeler, uygun faizli konut kredisi tüm potansiyel müşterileri aynı şekilde ele alma ve ürün imajını çoğunluğa hitap edecek ya da genel pazarı parçalara ayıracak ve her bir segment için farklı mesajlar tasarlayacak şekilde tasarlama seçeneğine sahiptir.

Bir işletme, çeşitli özelliklere dayanarak bir piyasayı segmentlere ayırabilir. Örneğin, bölümlemeler coğrafi yere, cinsiyete veya yaşa dayalı olabilir. En etkili, ancak bazen tartışmalı olan segmentasyonlardan biri etnisite. Etnik pazarlama, reklam ve diğer pazarlama stratejilerini, satın alınmamış bir satın alma potansiyeline sahip olduğu algılanan belirlenmiş bir etnik grubun çıkarlarına ve zevklerine uyarlamaya çalışır. Örneğin ABD'de popüler etnik kesimler arasında Afrikalı-Amerikalılar, İspanyollar ve Asyalı-Amerikalılar var.

Etnik pazarlamanın bir etnik grubun kullanılmayan satın alma potansiyelinden faydalanma yolu, bu kesimin dikkatini çekmek için tasarlanmış özel taktikler kullanmaktır. Hispaniklere yönelik bir etnik pazarlama kampanyası, metin ve ses kopyası için İngilizce yerine İspanyolca kullanabilir. Benzer şekilde, böyle bir reklam kampanyası, diğer tüketicilere hedeflenen birincil kampanyada kullanılan Kafkas modellerinin yerine İspanyol modellerini kullanabilir. Bu değişiklikler, reklam mesajını hedef grubun özel ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına daha iyi uyacak şekilde tasarlanmıştır. Teori, tüketicilerin kendi yaşam deneyimleri ile ortak hiçbir şeyleri olmayan bir yabancıdan ziyade kendilerini reklamda ya da ilişki kurabilecekleri birileriyle görmelerine izin vermektir.

Bir azınlık grubunun algılanan özelliklerini vurgulayan bu tür pazarlama, en kolay kredi kartı veren banka olumlu veya olumsuz ticari amaçlar için kullanılabilir. Genel olarak, reklamcılığı diğer dillere çevirmek ve sunulan reklam görüntülerine çeşitlilik eklemek gibi şeyler yapmak, hedef kitleye saygı gösteren olumlu bir pazarlama taktiğidir. Bununla birlikte, bazı işletmeler olumsuz imaj ve davranışları teşvik etmek için klişelere dokunuyor. Örneğin, bazı şirketler etnik grupları alkol ve sigara reklamcılığı için yoğun bir şekilde hedeflerler ve bu azınlık gruplarının bu tür sağlıksız ürünlere daha pozitif ürünlere kıyasla daha fazla para harcadıkları negatif klişeyi sürdürürler. Diğer şirketler genel klişeleri alıp evrensel olarak uygulandıklarında saldırgan olarak algılanabilecek pazarlama materyallerine çevirirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?