Etnik Pazarlama Nedir?
Etnik pazarlama, belirli ırk, etnik veya kültürel olarak
ilgili tüketici gruplarına hitap etmek için ürün kampanyaları ve reklam
tasarlama sürecidir. Belirli grupları daha odaklı ve uygun şekilde sunulan
mesajlarla hedeflemeye çalışan bir tür pazar bölümlemedir. Bu tür pazarlama
olumlu veya olumsuz ticari amaçlar için kullanılabilir.
Pazarlama,
tüketicilere ürün tanıtıyor ve onları bir satın alma yapmaya ikna etmeye
çalışıyor. Ürün imajını geliştirmek ve bu imaja dayalı tüketici davranışını
teşvik etmek için ambalajlama ve reklamcılık gibi şeyleri içeren entegre bir
stratejinin bir işlevidir. İşletmeler, uygun faizli konut kredisi tüm potansiyel müşterileri aynı
şekilde ele alma ve ürün imajını çoğunluğa hitap edecek ya da genel pazarı
parçalara ayıracak ve her bir segment için farklı mesajlar tasarlayacak şekilde
tasarlama seçeneğine sahiptir.
Bir işletme, çeşitli özelliklere dayanarak bir piyasayı
segmentlere ayırabilir. Örneğin, bölümlemeler coğrafi yere, cinsiyete veya yaşa
dayalı olabilir. En etkili, ancak bazen tartışmalı olan segmentasyonlardan biri
etnisite. Etnik pazarlama, reklam ve diğer pazarlama stratejilerini, satın
alınmamış bir satın alma potansiyeline sahip olduğu algılanan belirlenmiş bir
etnik grubun çıkarlarına ve zevklerine uyarlamaya çalışır. Örneğin ABD'de
popüler etnik kesimler arasında Afrikalı-Amerikalılar, İspanyollar ve
Asyalı-Amerikalılar var.
Etnik pazarlamanın bir etnik grubun kullanılmayan satın alma
potansiyelinden faydalanma yolu, bu kesimin dikkatini çekmek için tasarlanmış
özel taktikler kullanmaktır. Hispaniklere yönelik bir etnik pazarlama
kampanyası, metin ve ses kopyası için İngilizce yerine İspanyolca kullanabilir.
Benzer şekilde, böyle bir reklam kampanyası, diğer tüketicilere hedeflenen
birincil kampanyada kullanılan Kafkas modellerinin yerine İspanyol modellerini
kullanabilir. Bu değişiklikler, reklam mesajını hedef grubun özel ihtiyaçlarına
ve ilgi alanlarına daha iyi uyacak şekilde tasarlanmıştır. Teori, tüketicilerin
kendi yaşam deneyimleri ile ortak hiçbir şeyleri olmayan bir yabancıdan ziyade
kendilerini reklamda ya da ilişki kurabilecekleri birileriyle görmelerine izin
vermektir.
Bir azınlık
grubunun algılanan özelliklerini vurgulayan bu tür pazarlama, en kolay kredi kartı veren banka olumlu veya olumsuz ticari amaçlar
için kullanılabilir. Genel olarak, reklamcılığı diğer dillere çevirmek ve
sunulan reklam görüntülerine çeşitlilik eklemek gibi şeyler yapmak, hedef
kitleye saygı gösteren olumlu bir pazarlama taktiğidir. Bununla birlikte, bazı
işletmeler olumsuz imaj ve davranışları teşvik etmek için klişelere dokunuyor.
Örneğin, bazı şirketler etnik grupları alkol ve sigara reklamcılığı için yoğun
bir şekilde hedeflerler ve bu azınlık gruplarının bu tür sağlıksız ürünlere
daha pozitif ürünlere kıyasla daha fazla para harcadıkları negatif klişeyi
sürdürürler. Diğer şirketler genel klişeleri alıp evrensel olarak
uygulandıklarında saldırgan olarak algılanabilecek pazarlama materyallerine
çevirirler.
Yorumlar
Yorum Gönder