Hedefli Reklam Nedir?
Hedefli
reklamcılık, belirli tüketicilere ulaşmak için tasarlanmış bir reklam türüdür.
Hedeflenen reklamlar yıllardır başarıyla kullanılmaktadır ve genellikle
işletmelerin potansiyel müşterilere ulaşmaları için en etkili yol olarak
kullanılmaktadır. Bu tür reklamların ardındaki temel ilke, uygun faizli konut kredisi bir ürünü
veya hizmeti alma olasılığı en yüksek olan bireylere özel olarak reklam
vermenin daha uygun maliyetli olmasıdır.
Hedefli reklamcılığın iki ana kategorisi vardır: demografik
tabanlı reklamcılık ve içerik tabanlı reklamcılık. Demografik tabanlı
reklamcılık, belirli bir kategoriye, yaş veya cinsiyet gibi paylaşılan
özelliklere dayalı olarak ulaşmak için tasarlanmıştır. İçeriğe dayalı hedefli
reklamcılık, genellikle belirli ilgi alanlarına sahip tüketicilere daha sıkı
bir şekilde yönlendirilir.
Demografik temelli hedefli reklamcılık, belirli birey
gruplarının belirli ürün türlerini satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğu
varsayımına dayanmaktadır. Örneğin, kadın avcıları olmasına rağmen, avın
öncelikle erkek-odaklı bir hobi olduğu düşünülmektedir. Avcı kitlesinin
çoğunluğunu oluştururken, erkeklerde reklamları yönlendirmek daha fazla
finansal bir anlam ifade eder.
Toplumsal davranışlardaki değişiklikler bir bütün olarak
demografik hedeflemeyi daha az etkili hale getirmiştir. Coğrafi demografik
öngörülebilirlik, iletişim ve bilgi internet aracılığıyla evrensel olarak
erişilebilir hale geldikçe parçalanmaya başlıyor. Evde kalan bir eşin
geleneksel modeli ve 9'dan 5'e kadar olan bir işi olan bir koca, eskiden antika
olarak görülür. Geliştirilmiş sağlık hizmetleri ve daha uzun yaşam
beklentileri, yaşa dayalı demografik özellikleri daha da güvenilmez hale
getirmiştir. Kısacası, herhangi bir cinsiyet, yaş veya coğrafi grubun “tipik”
bir üyesini bulmak daha da zorlaşıyor.
İçerik tabanlı hedefli reklamcılık, ticaret dergileri ve
finansal yayınlar gibi özel yayınlarda yıllardır yaygın olarak
kullanılmaktadır, ancak yaygın olarak geniş çaplı reklam kampanyaları için
pratik olarak görülmemiştir. Bununla birlikte, İnternet'in yaygın kullanımı, bu
tür hedefli reklamcılığın geniş ölçekte canlılığını arttırmıştır. Bu, temel
olarak içeriksel reklamcılığın ortaya çıkmasıyla gerçekleşmiştir.
2011'in
başlarında, içeriğe dayalı reklamcılık internette en yaygın reklam türü haline
geldi. İçeriğe dayalı reklam yerleşiminin arkasındaki mekanikleri karmaşık
olabilir,en kolay kredi kartı veren banka ancak öncül basittir.
Temel olarak, bir bilgisayar programı belirli anahtar kelimeler için bir web
sayfasındaki metni tarar. Bu anahtar kelimelerle alakalı reklamlar daha sonra
sayfaya yerleştirilir. Web sayfasını okuyan kişi, reklamı yapılan ürün veya
hizmetle yakından ilgili bir konuya zaten ilgi gösterdiği için, bu tür hedefli
reklamlar son derece etkili olabilir.
Olabildiğince etkili olarak, içeriğe dayalı reklamcılık hala
hatalı olabilir. Bir problem, bilgisayar yerleştirmeli tarama programlarının
reklam yerleştirmede insan hassasiyetlerini hesaba katmamasıdır. Bu sorunun
talihsiz bir örneği, bir ünlünün zamansız ölümünden kısa bir süre sonra büyük
bir haber ağı sitesinde meydana geldi. Birçok okuyucu için makaleye hayat
sigortası için büyük bir reklam eşlik etti.
Yorumlar
Yorum Gönder