Hedefli Reklam Nedir?



Hedefli reklamcılık, belirli tüketicilere ulaşmak için tasarlanmış bir reklam türüdür. Hedeflenen reklamlar yıllardır başarıyla kullanılmaktadır ve genellikle işletmelerin potansiyel müşterilere ulaşmaları için en etkili yol olarak kullanılmaktadır. Bu tür reklamların ardındaki temel ilke, uygun faizli konut kredisi bir ürünü veya hizmeti alma olasılığı en yüksek olan bireylere özel olarak reklam vermenin daha uygun maliyetli olmasıdır.

Hedefli reklamcılığın iki ana kategorisi vardır: demografik tabanlı reklamcılık ve içerik tabanlı reklamcılık. Demografik tabanlı reklamcılık, belirli bir kategoriye, yaş veya cinsiyet gibi paylaşılan özelliklere dayalı olarak ulaşmak için tasarlanmıştır. İçeriğe dayalı hedefli reklamcılık, genellikle belirli ilgi alanlarına sahip tüketicilere daha sıkı bir şekilde yönlendirilir.

Demografik temelli hedefli reklamcılık, belirli birey gruplarının belirli ürün türlerini satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğu varsayımına dayanmaktadır. Örneğin, kadın avcıları olmasına rağmen, avın öncelikle erkek-odaklı bir hobi olduğu düşünülmektedir. Avcı kitlesinin çoğunluğunu oluştururken, erkeklerde reklamları yönlendirmek daha fazla finansal bir anlam ifade eder.

Toplumsal davranışlardaki değişiklikler bir bütün olarak demografik hedeflemeyi daha az etkili hale getirmiştir. Coğrafi demografik öngörülebilirlik, iletişim ve bilgi internet aracılığıyla evrensel olarak erişilebilir hale geldikçe parçalanmaya başlıyor. Evde kalan bir eşin geleneksel modeli ve 9'dan 5'e kadar olan bir işi olan bir koca, eskiden antika olarak görülür. Geliştirilmiş sağlık hizmetleri ve daha uzun yaşam beklentileri, yaşa dayalı demografik özellikleri daha da güvenilmez hale getirmiştir. Kısacası, herhangi bir cinsiyet, yaş veya coğrafi grubun “tipik” bir üyesini bulmak daha da zorlaşıyor.

İçerik tabanlı hedefli reklamcılık, ticaret dergileri ve finansal yayınlar gibi özel yayınlarda yıllardır yaygın olarak kullanılmaktadır, ancak yaygın olarak geniş çaplı reklam kampanyaları için pratik olarak görülmemiştir. Bununla birlikte, İnternet'in yaygın kullanımı, bu tür hedefli reklamcılığın geniş ölçekte canlılığını arttırmıştır. Bu, temel olarak içeriksel reklamcılığın ortaya çıkmasıyla gerçekleşmiştir.

2011'in başlarında, içeriğe dayalı reklamcılık internette en yaygın reklam türü haline geldi. İçeriğe dayalı reklam yerleşiminin arkasındaki mekanikleri karmaşık olabilir,en kolay kredi kartı veren banka  ancak öncül basittir. Temel olarak, bir bilgisayar programı belirli anahtar kelimeler için bir web sayfasındaki metni tarar. Bu anahtar kelimelerle alakalı reklamlar daha sonra sayfaya yerleştirilir. Web sayfasını okuyan kişi, reklamı yapılan ürün veya hizmetle yakından ilgili bir konuya zaten ilgi gösterdiği için, bu tür hedefli reklamlar son derece etkili olabilir.

Olabildiğince etkili olarak, içeriğe dayalı reklamcılık hala hatalı olabilir. Bir problem, bilgisayar yerleştirmeli tarama programlarının reklam yerleştirmede insan hassasiyetlerini hesaba katmamasıdır. Bu sorunun talihsiz bir örneği, bir ünlünün zamansız ölümünden kısa bir süre sonra büyük bir haber ağı sitesinde meydana geldi. Birçok okuyucu için makaleye hayat sigortası için büyük bir reklam eşlik etti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?