Faktörler Marka Algısını Nasıl Etkiler?


Marka algısı, tüketicilerin belirli bir ürün markasını nasıl gördüklerini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Koşullara bağlı olarak, belirli bir markanın ve bu markanın altında pazarlanan ürünlerin algılanması, çok olumludan yüksek oranda negatife kadar değişen bir yelpazede olabilir. Bir marka ile tüketici deneyimi, diğer tüketicilerin görüşleri, uygun faizli konut kredisi markayı tanıtmak için kullanılan reklam türü ve hatta ekonomideki değişiklikler de dahil olmak üzere marka algısını etkileyebilecek çeşitli faktörler vardır.

Marka algısına etkisi olan temel unsurlardan biri, belirli bir marka altında yapılmış bir ürünü satın almayı tercih eden tüketicinin tecrübesidir. Ürünün düzgün çalıştığını ve tüketici beklentilerini karşıladığını varsayarsak, ürünün gelecekte tekrar satın alınması için iyi bir şans vardır. Aynı zamanda, bu olumlu deneyim, tüketicinin marka adı altında pazarlanan diğer ürünleri denemesine ve bir önceki üründen elde edilen aynı zevk ve memnuniyet düzeyinin tadını çıkarmasını beklemektedir.

Ağız sözcüğü, marka algısında da önemli bir rol oynayabilir. Tüketiciler, belirli bir marka altında pazarlanan ürünlerin kullanımıyla ilgili olumlu ya da olumsuz deneyimleri paylaştıklarında, bu durumun, diğerlerinin yalnızca bu ürünleri değil, markaları da nasıl algıladıkları üzerinde bir miktar etkisi olacaktır. Örneğin, yeterli tüketici, belirli bir marka altında pazarlanan ketçap ve hardalın kalitesinin düşük olduğunu tespit ederse, şikayetleri duyanların aynı markanın altında pazarlanan turşu zevklerinin de standart altı olacağını düşünmeleri iyi bir ihtimaldir.

Kullanılan reklam teknikleri de marka algısını etkileyebilir. Tüketicilerin bilgilendirici, ilginç ve yararlı bulduğu reklamlar, ürünü en az bir kez denemeye teşvik edecektir. Aynı zamanda, ilgisiz olan reklamların gerçek bir amacı yok gibi gözüküyor ya da bir şekilde tüketicilerin bu markanın ve ürün grubunun olumsuz bir algısını yaratmalarına yardımcı olacağı, en kolay kredi kartı veren banka tüketicilerin tüketiciler tarafından sunulan ürünlere dikkat çekmek için etkili bir şekilde motive edeceği vurgulanıyor. rakipler.

Ekonominin durumu bile tüketicilerin marka algısını değiştirebilir. Örneğin, belirli bir marka altında pazarlanan ürünlerin fiyatlandırılması, bir ekonomik refah dönemi boyunca tatmin edici olarak kabul edilebilir, ancak ani bir durgunluk ya da başka bir ekonomik kriz sırasında çok yüksek olarak kabul edilebilir. Ekonomik koşullardaki değişiklikler, tüketicilerin kabul edilebilir bir memnuniyet düzeyini sağlarken, daha az pahalı olan markalara geçmelerini isteyebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?