Faktörler Marka Algısını Nasıl Etkiler?
Marka
algısı, tüketicilerin belirli bir ürün markasını nasıl gördüklerini tanımlamak
için kullanılan bir terimdir. Koşullara bağlı olarak, belirli bir markanın ve
bu markanın altında pazarlanan ürünlerin algılanması, çok olumludan yüksek
oranda negatife kadar değişen bir yelpazede olabilir. Bir marka ile tüketici
deneyimi, diğer tüketicilerin görüşleri, uygun faizli konut kredisi markayı tanıtmak için kullanılan
reklam türü ve hatta ekonomideki değişiklikler de dahil olmak üzere marka
algısını etkileyebilecek çeşitli faktörler vardır.
Marka algısına etkisi olan temel unsurlardan biri, belirli
bir marka altında yapılmış bir ürünü satın almayı tercih eden tüketicinin
tecrübesidir. Ürünün düzgün çalıştığını ve tüketici beklentilerini
karşıladığını varsayarsak, ürünün gelecekte tekrar satın alınması için iyi bir
şans vardır. Aynı zamanda, bu olumlu deneyim, tüketicinin marka adı altında
pazarlanan diğer ürünleri denemesine ve bir önceki üründen elde edilen aynı
zevk ve memnuniyet düzeyinin tadını çıkarmasını beklemektedir.
Ağız sözcüğü, marka algısında da önemli bir rol oynayabilir.
Tüketiciler, belirli bir marka altında pazarlanan ürünlerin kullanımıyla ilgili
olumlu ya da olumsuz deneyimleri paylaştıklarında, bu durumun, diğerlerinin
yalnızca bu ürünleri değil, markaları da nasıl algıladıkları üzerinde bir
miktar etkisi olacaktır. Örneğin, yeterli tüketici, belirli bir marka altında pazarlanan
ketçap ve hardalın kalitesinin düşük olduğunu tespit ederse, şikayetleri
duyanların aynı markanın altında pazarlanan turşu zevklerinin de standart altı
olacağını düşünmeleri iyi bir ihtimaldir.
Kullanılan
reklam teknikleri de marka algısını etkileyebilir. Tüketicilerin
bilgilendirici, ilginç ve yararlı bulduğu reklamlar, ürünü en az bir kez
denemeye teşvik edecektir. Aynı zamanda, ilgisiz olan reklamların gerçek bir
amacı yok gibi gözüküyor ya da bir şekilde tüketicilerin bu markanın ve ürün grubunun
olumsuz bir algısını yaratmalarına yardımcı olacağı, en kolay kredi kartı veren banka tüketicilerin tüketiciler tarafından
sunulan ürünlere dikkat çekmek için etkili bir şekilde motive edeceği
vurgulanıyor. rakipler.
Ekonominin durumu bile tüketicilerin marka algısını
değiştirebilir. Örneğin, belirli bir marka altında pazarlanan ürünlerin
fiyatlandırılması, bir ekonomik refah dönemi boyunca tatmin edici olarak kabul
edilebilir, ancak ani bir durgunluk ya da başka bir ekonomik kriz sırasında çok
yüksek olarak kabul edilebilir. Ekonomik koşullardaki değişiklikler,
tüketicilerin kabul edilebilir bir memnuniyet düzeyini sağlarken, daha az
pahalı olan markalara geçmelerini isteyebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder