Farklı Gazete Reklamı Boyutları Nelerdir?
Gazete
reklam boyutları, bir yayındaki tek bir sayfanın fiziksel ölçümlerine veya
önceden belirlenmiş fraksiyonlarına dayanabilir. Birçok gazete,
reklamverenlerin reklamlarının boyutunu tam olarak kontrol edebildiğinden, uygun faizli konut kredisi yüksek bir esnekliğe olanak tanıyarak, sütun
inç başına reklam alanı (santimetre) satar. Diğer kağıtlar sayfa kesirleri,
çeyrekler, sekizinci ve 16'ncı bölümler halinde satılmaktadır. Gazete reklam
boyutlarının belirlenmesi için tercih edilen yöntem, yayına ve bölgeye
bağlıdır.
Düzende, bir gazete, sütun inç (santimetre) tarafından
bölünebilen bir dizi sütun olarak kurulur. Düzen personeli, reklam, haber,
editör ve diğer bilgi türleriyle kullanım alanını ayırır ve farklı hizmetler
için ne kadar alanın kullanılabileceğini belirler. Bazı gazete reklam boyutları
sütun inç (santimetre) dayanmaktadır; gazete, birim başına sabit bir ücret alır
ve reklamverenler, bir reklamı sığdırmak için ihtiyaç duydukları alanı, metin
veya resimler içerebilecek şekilde belirleyebilirler.
Dolaşım ne kadar büyükse, reklam alanı o kadar pahalıdır.
Renkli reklamlar da sunan yayınlarda daha pahalıdır. Farklı kağıtlar kendi
küçük farklı sütun ölçümlerini kullandıklarından, reklamverenlerin sütunların
boyutlarını kontrol etmesi gerekir. Sonuç olarak, örneğin, bir yayındaki beş
sütun inç (13 sütun santimetre) sığar, diğerinde aynı alana sığmayabilir.
İçeriği bozmadan bazı çekilmelere ve büyümeye izin veren esnek tasarımlara
sahip reklamlar, farklı yayınlara toplu dağıtım için yararlı olabilir.
Başka bir
gazete reklamı boyutları sistemi, bir sayfanın tüm sayfalarından, bazı
durumlarda 16 veya 32. gibi küçük birimlere kadar, bir kısmın kesimlerine
dayanmaktadır. Bazı makaleler kendi sayfa düzenlerine bağlı olarak sayfalarını,
altıncı ve 12'nci olarak ayırabilir. Ücret, en kolay kredi kartı veren banka reklamın boyutuna bağlı olarak
değişir. Reklamları yüksek tirajlı yayınlara yerleştirmek daha maliyetli olma
eğilimindedir ve renk reklamı özellikleri için ücretler de artar.
Gazeteler genellikle reklam boyutlarını ve diğer bilgileri
reklamverenlerin yararına çeşitli yerlerde listeler. Bu bilgiler ayrıca, son
tarihler, farklı reklam türleri için ücretler ve kağıdın uygulayabileceği
reklam standartlarını içerebilir. Örneğin, bazıları yetişkinlere yönelik
hizmetlere yönelik reklamları kabul etmemektedir. Reklam ajansları genellikle
gazete reklam boyutlarının veritabanlarını ve son oranları korurlar. Bu, bir
müşteri veya bir teklif oluşturma sürecinde bir müşterinin kampanya maliyetini
belirtmelerine yardımcı olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder