Farklı Pazarlama Karması Değişkenleri Nelerdir?
Pazarlama
karması, bir işletmenin pazarlama etkinliklerinin öğelerini dikkate almanın bir
yoludur. Pazarlama karması değişkenleri, 'FourPs' denen şeyden oluşur - ürün,
fiyat, promosyon ve yerleştirme. Bunların her biri, uygun faizli konut kredisihedef
pazar olarak da bilinen, ürünün hedef kitle tüketicilerinin ihtiyaçlarını
karşılamak için değiştirilebilir. Bazı pazarlama sistemlerinde, pazarlamacının
FourPs'si, müşterinin 'Bir Hedefin hedeflerini ayrıntılandıran' Dört C 'olarak
adlandırılana karşılık gelir.
Dört Ps'nin her biri, dört C'den biri tarafından tarif
edilen bir müşteri yararı sağlamak üzere tasarlanabilir. Ürün, Müşteri Çözümüne
karşılık gelir. Fiyat, Müşteri Masrafına bağlıdır. Eşleşmeleri Müşteri
Kolaylığı ve İletişim ile Tanıtım ile yerleştirin.
Ürünlere yönelik pazarlama karması değişkenleri, müşteri
sorunlarına çözümler sunmak veya tüketici isteklerini karşılamak için
tasarlanabilir. Bir ürünün bileşenleri arasında kalite, tasarım, özellikler,
paketleme ve boyutlar bulunur. Bir ürünün marka adı, ilgili hizmetler ve
herhangi bir garanti, hem ürünü hem de tüketiciyi etkileyen faktörlerdir.
Fiyat, ürünün hedef pazarının ihtiyaçları ile yakından
bağlantılıdır. Örneğin, ürün üst düzey tüketiciler için yapılmışsa, ürün daha
yüksek bir fiyat noktasına sahip olabilir. Düşük gelirli tüketiciler için
ekonomik ürünler üretilmektedir. Bir ürünün fiyatı, tüketici için maliyet
olarak düşünülebilir ve tüketiciler genellikle en yüksek değer için en düşük
maliyeti ararlar. Fiyatlandırmanın diğer potansiyel unsurları arasında
indirimler, kredi limitleri ve ödeme planları yer alır.
Tanıtım, reklamcılıkla ilişkili pazarlama karması
değişkenlerini ve ürün değeriyle hedef pazar üyelerine iletişimde bulunur. Bu,
televizyon, radyo, dergiler ve çevrimiçi reklamları içerir. Ürün değerinin
iletilmesi de satış promosyonları, halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlamayı
içerir. Müşteri hizmetleri temsilcileri ve satış ortakları gibi satış gücü
üyeleri, ürün değerini potansiyel müşterilere kişisel olarak iletmekten sorumludur.
'Yer', müşterinin ürünü satın almak için nereye gittiği ve
ürünün üreticiden müşteriye nasıl ulaştığıdır. Geleneksel bir sistemde, mallar
tüketicilerin sonunda onları satın aldığı perakende mağazalarına gönderilir.
Giderek daha popüler olan çevrimiçi vitrinler, müşterinin bilgisayarının satın
alma noktası olmasını sağlar.
Entegre
Pazarlama olarak bilinen bir sistemde, en kolay kredi kartı veren bankapazarlama karmasının her öğesi birleşik bir mesaj sunmak
üzere tasarlanmıştır. Bu, ürünün hedef pazarının dikkatini çekmek ve potansiyel
tüketicileri teşvik etmek için tasarlanmıştır. Bazen, ürünün doğası belirli
hedef pazar üyelerini cezbeder ve diğer zamanlarda tüketicinin gereksinimleri
pazarlama karması değişkenlerini belirler.
Yorumlar
Yorum Gönder