Farklı Pazarlama Karması Değişkenleri Nelerdir?



Pazarlama karması, bir işletmenin pazarlama etkinliklerinin öğelerini dikkate almanın bir yoludur. Pazarlama karması değişkenleri, 'FourPs' denen şeyden oluşur - ürün, fiyat, promosyon ve yerleştirme. Bunların her biri, uygun faizli konut kredisihedef pazar olarak da bilinen, ürünün hedef kitle tüketicilerinin ihtiyaçlarını karşılamak için değiştirilebilir. Bazı pazarlama sistemlerinde, pazarlamacının FourPs'si, müşterinin 'Bir Hedefin hedeflerini ayrıntılandıran' Dört C 'olarak adlandırılana karşılık gelir.

Dört Ps'nin her biri, dört C'den biri tarafından tarif edilen bir müşteri yararı sağlamak üzere tasarlanabilir. Ürün, Müşteri Çözümüne karşılık gelir. Fiyat, Müşteri Masrafına bağlıdır. Eşleşmeleri Müşteri Kolaylığı ve İletişim ile Tanıtım ile yerleştirin.

Ürünlere yönelik pazarlama karması değişkenleri, müşteri sorunlarına çözümler sunmak veya tüketici isteklerini karşılamak için tasarlanabilir. Bir ürünün bileşenleri arasında kalite, tasarım, özellikler, paketleme ve boyutlar bulunur. Bir ürünün marka adı, ilgili hizmetler ve herhangi bir garanti, hem ürünü hem de tüketiciyi etkileyen faktörlerdir.

Fiyat, ürünün hedef pazarının ihtiyaçları ile yakından bağlantılıdır. Örneğin, ürün üst düzey tüketiciler için yapılmışsa, ürün daha yüksek bir fiyat noktasına sahip olabilir. Düşük gelirli tüketiciler için ekonomik ürünler üretilmektedir. Bir ürünün fiyatı, tüketici için maliyet olarak düşünülebilir ve tüketiciler genellikle en yüksek değer için en düşük maliyeti ararlar. Fiyatlandırmanın diğer potansiyel unsurları arasında indirimler, kredi limitleri ve ödeme planları yer alır.

Tanıtım, reklamcılıkla ilişkili pazarlama karması değişkenlerini ve ürün değeriyle hedef pazar üyelerine iletişimde bulunur. Bu, televizyon, radyo, dergiler ve çevrimiçi reklamları içerir. Ürün değerinin iletilmesi de satış promosyonları, halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlamayı içerir. Müşteri hizmetleri temsilcileri ve satış ortakları gibi satış gücü üyeleri, ürün değerini potansiyel müşterilere kişisel olarak iletmekten sorumludur.

'Yer', müşterinin ürünü satın almak için nereye gittiği ve ürünün üreticiden müşteriye nasıl ulaştığıdır. Geleneksel bir sistemde, mallar tüketicilerin sonunda onları satın aldığı perakende mağazalarına gönderilir. Giderek daha popüler olan çevrimiçi vitrinler, müşterinin bilgisayarının satın alma noktası olmasını sağlar.

Entegre Pazarlama olarak bilinen bir sistemde, en kolay kredi kartı veren bankapazarlama karmasının her öğesi birleşik bir mesaj sunmak üzere tasarlanmıştır. Bu, ürünün hedef pazarının dikkatini çekmek ve potansiyel tüketicileri teşvik etmek için tasarlanmıştır. Bazen, ürünün doğası belirli hedef pazar üyelerini cezbeder ve diğer zamanlarda tüketicinin gereksinimleri pazarlama karması değişkenlerini belirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?