Farklı Performans Ölçümü Türleri Nelerdir?
Performans
ölçütleri niceliksel olarak bir işletmedeki çeşitli faaliyetlerin performansını
tanımlar. Performans ölçütlerinin türleri, iş verimliliğini, pazarlama ve
satış, finansal performans, müşteri ilişkileri yönetimi ve çevresel ölçümleri
analiz uygun faizli konut kredisietmek
için kullanılanları içerir. Bu liste her şey dahil değildir, çünkü metrikler
bir şirketin faaliyet alanı içindeki analitik olarak ölçülebilen herhangi bir
şeyi içerebilir.
Verimi ölçen metrikler, saat başına çıktı, yaralanmaya neden
olan günler ve tedarik zinciri kesintilerinin sıklığı gibi faktörleri analiz
eder. Bir örnek, hangi vardiyaların daha üretken veya daha az olduğunu
belirlemek için performans ölçütlerini veya işyerindeki yaralanmalar nedeniyle
kaç saatin kaybedildiğini gösterir. Başka bir örnek performans teşviklerine
karşı ölçülen üretim çıktıları olacaktır.
Kantitatif verimlilik verileri, örneğin, retooling
maliyetlerini doğrulamak veya imalat işlemini bütünüyle yeniden yapılandırmak
için kullanılabilir. Üretim ölçüleri, darboğazları, sistemdeki gevşeklikleri
veya aşırı atıkları da ortaya çıkarabilir. Bazı şirketler, atılan materyalleri
takip ederek ve analiz ederek üretim atıklarını önemli ölçüde azaltmış, daha
sonra mal ve malzeme için gelecekteki siparişleri yukarı veya aşağıya ayarlamak
için bu ölçümleri kullanmıştır.
Ürün
ölçümlerinin performansını, satış ekibinin performansını, rakip analizini veya
tüketici talebini ve katılımını ölçmek için pazarlama ölçütleri kullanılabilir.
Reklam kampanyalarına ve kamuoyu anketlerinden elde edilen verilere verilen
yanıtlar, en kolay kredi kartı veren bankabir şirketin pazarlama çabalarını ölçmek için kullanılan
ölçüm türlerine de örnektir. CFO Dergisi'nde 2007 yılında yayınlanan bir
makalede, Best Buy®'un, performans ölçümlerini izleyerek, müşteri
katılımındaki% 0.1'lik artışın, bir mağazanın yıllık faaliyet gelirindeki
100.000 ABD Doları (USD) artışla ilişkili olduğunu keşfettiği bildirildi.
Finansal metrikler, bir şirketin mali gücünü ve performansını nakit akışı, kar
marjı, genel masraflar, nakit rezervleri ve diğer benzer niceliksel veriler
açısından analiz eder.
Tüketici savunucu grupları veya şirketin hissedarları gibi
menfaat sahipleri, fiili sosyal performans analizi yoluyla ortaya çıkan
kurumsal sorumluluğu görebilirler. Bu tür çevresel ölçüler, bir şirketin
çevresel ayak izini hesaplayarak sosyal sorumluluğu da izleyebilir. Çevresel ölçütler
hava durumu modellerinin üretkenlik üzerindeki etkisini veya yerel işgücü
piyasasının iş alımını ve elde tutulmasını nasıl etkileyebileceğini de
belirleyebilir.
Performans metriklerinden gelen geri bildirimleri izlemek,
bir şirketin bir stratejiyi planlamak için kullandığı sert kanıtlar üretir. Ham
verileri tek başına toplamak yetersizdir. Değerli bilgi nugget'lerinin kilidini
açma anahtarı, bir dizi metriği diğerine eşleştirmektir. Ancak o zaman bir
anahtar metriğin diğerine olan ilişkileri ortaya çıkar.
Yorumlar
Yorum Gönder