Farklı Performans Ölçümü Türleri Nelerdir?



Performans ölçütleri niceliksel olarak bir işletmedeki çeşitli faaliyetlerin performansını tanımlar. Performans ölçütlerinin türleri, iş verimliliğini, pazarlama ve satış, finansal performans, müşteri ilişkileri yönetimi ve çevresel ölçümleri analiz uygun faizli konut kredisietmek için kullanılanları içerir. Bu liste her şey dahil değildir, çünkü metrikler bir şirketin faaliyet alanı içindeki analitik olarak ölçülebilen herhangi bir şeyi içerebilir.

Verimi ölçen metrikler, saat başına çıktı, yaralanmaya neden olan günler ve tedarik zinciri kesintilerinin sıklığı gibi faktörleri analiz eder. Bir örnek, hangi vardiyaların daha üretken veya daha az olduğunu belirlemek için performans ölçütlerini veya işyerindeki yaralanmalar nedeniyle kaç saatin kaybedildiğini gösterir. Başka bir örnek performans teşviklerine karşı ölçülen üretim çıktıları olacaktır.

Kantitatif verimlilik verileri, örneğin, retooling maliyetlerini doğrulamak veya imalat işlemini bütünüyle yeniden yapılandırmak için kullanılabilir. Üretim ölçüleri, darboğazları, sistemdeki gevşeklikleri veya aşırı atıkları da ortaya çıkarabilir. Bazı şirketler, atılan materyalleri takip ederek ve analiz ederek üretim atıklarını önemli ölçüde azaltmış, daha sonra mal ve malzeme için gelecekteki siparişleri yukarı veya aşağıya ayarlamak için bu ölçümleri kullanmıştır.

Ürün ölçümlerinin performansını, satış ekibinin performansını, rakip analizini veya tüketici talebini ve katılımını ölçmek için pazarlama ölçütleri kullanılabilir. Reklam kampanyalarına ve kamuoyu anketlerinden elde edilen verilere verilen yanıtlar, en kolay kredi kartı veren bankabir şirketin pazarlama çabalarını ölçmek için kullanılan ölçüm türlerine de örnektir. CFO Dergisi'nde 2007 yılında yayınlanan bir makalede, Best Buy®'un, performans ölçümlerini izleyerek, müşteri katılımındaki% 0.1'lik artışın, bir mağazanın yıllık faaliyet gelirindeki 100.000 ABD Doları (USD) artışla ilişkili olduğunu keşfettiği bildirildi. Finansal metrikler, bir şirketin mali gücünü ve performansını nakit akışı, kar marjı, genel masraflar, nakit rezervleri ve diğer benzer niceliksel veriler açısından analiz eder.

Tüketici savunucu grupları veya şirketin hissedarları gibi menfaat sahipleri, fiili sosyal performans analizi yoluyla ortaya çıkan kurumsal sorumluluğu görebilirler. Bu tür çevresel ölçüler, bir şirketin çevresel ayak izini hesaplayarak sosyal sorumluluğu da izleyebilir. Çevresel ölçütler hava durumu modellerinin üretkenlik üzerindeki etkisini veya yerel işgücü piyasasının iş alımını ve elde tutulmasını nasıl etkileyebileceğini de belirleyebilir.

Performans metriklerinden gelen geri bildirimleri izlemek, bir şirketin bir stratejiyi planlamak için kullandığı sert kanıtlar üretir. Ham verileri tek başına toplamak yetersizdir. Değerli bilgi nugget'lerinin kilidini açma anahtarı, bir dizi metriği diğerine eşleştirmektir. Ancak o zaman bir anahtar metriğin diğerine olan ilişkileri ortaya çıkar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?