Farklı Performans Yönetimi Teknikleri nelerdir?
Performans
yönetimi teknikleri, bir işverenin verimli çalışan performansının korunmasına
ve geliştirilmesine yardımcı olma biçimleridir. Bunlar, çalışan yönetim
felsefelerini seçerek, resmi politikaları yürürlüğe koymak için teknik
performans izleme araçlarını benimsemekten farklı olabilir. Performans yönetimi
teknikleri, uygun faizli konut kredisibir
işverenin yasadışı uygulamaların önlenmesine yardımcı olduğu yöntemlerdir.
Performansı yönetmek genellikle çalışanların resmi iş
tanımlarına sahip olduğundan emin olmakla başlar. Roller ve sorumluluklar
konusundaki tanım eksikliğinin çoğu zaman azalan verimlilik, işten çıkarmalar,
eksik roller veya genel karışıklıklara yol açar. Resmi bir iş tanımına sahip
olmak aynı zamanda daha sorunsuz çalışan değerlendirmelerine de olanak tanır,
çünkü beklentiler ve sorumluluklar başlangıçtan açıkça tanımlanmıştır.
Daha sonra, bir işveren çalışanların işlerini nasıl
yapacağını bilmelerini sağlamalı ve işlerini daha iyi yapmalarına yardımcı
olacak kaynakları olmalıdır. Genellikle, işverenler bu görevleri yerine
getirmek içinmentorluk ve eğitim programları kullanırlar. Bazı şirketler,
düzenli olarak bir araya gelme gerekliliğine sahip kıdemli çalışanları küçükler
olarak görevlendirirken, diğer şirketler daha mentorluk ilişkilerini teşvik
etmektedir. Eğitim programları da büyük ölçüde farklıdır; Bazı şirketler, her
yıl tamamlanması için belirli kurslar veya belirli sayıda birim gerektirirken,
diğer şirketler çalışanlarına az sayıda resmi yönergesiyle eğitim kaynakları
sunmaktadır.
Düzenli performans incelemelerinin sürdürülmesi ve
çalışanlarla kişiselleştirilmiş gelişim planları ve hedefleri üzerinde
çalışmak, performansı iyileştirmeye yardımcı olmanın başka bir yoludur.
Performans değerlendirmesinin biçimselliği, işverene, çalışanlara yalnızca
belirli durumları ele almaktan ziyade davranış kalıpları hakkında konuşma
fırsatı verir. Bireysel performans geliştirme planı üzerinde çalışmak, hem
işveren hem de çalışanın, çalışanın kendi işinde büyümesi gereken şeylere
odaklanmasını sağlar.
İşverenler
ayrıca, en yüksek performansı korumak ve teşvik etmek için farklı tazminat
modelleri kullanırlar. Çalışanlar tanımlanmış performans hedefleri
belirlediğinde veya yönetimin beklentilerini aştığında, ödemeler, en kolay kredi kartı veren bankaikramiyeler ve özel avantajlar ortak ödüllerdir. Şirketler
davranışa para verirken dikkat etmeli, ancak ödüllendirilmeleri gereken doğru
davranış olduğundan ve ödüllerin ve davranışların şirket performansı üzerinde
genel olarak yararlı etkiye sahip olduğundan emin olmalıdırlar.
Yukarıdaki temel performans yönetimi tekniklerinin ötesinde,
birçok uzman, hangi tür tekniklerin ve felsefelerin hangi tür şirketlerde en
iyi şekilde çalıştığı konusunda teorileşmektedir. Performans yönetimi
teknikleri, farklı kişilerin kişilik tiplerini, çatışma stillerini ve iletişim
normlarını dikkate alıp almadıklarına bağlı olarak geniş çapta farklılık
göstermektedir. Bireysel katılımcı ve yönetici aynı zamanda teknikler
oluşturulurken sıklıkla dikkate alınan bir ayrımdır.
Yorumlar
Yorum Gönder