Farklı Rakip Analiz Modelleri Nelerdir?



Rakip analiz modelleri, bir şirketin hangi işletmelerin en çok tehdit altında olduğunu belirlemesine yardımcı olur. Örneğin, bir şirket hangi işletmelerin pencere pazarına hakim olduğunu bilmek isteyebilir. Bağımsız incelemeler, uygun faizli konut kredisigüç zayıf yönleri-fırsatlar-tehditler (SWOT) veya beş güç modelleri gibi modellerin kullanılması burada yardımcı olabilir. Bu yöntemlerin her biri, şirketin rakipler hakkındaki verileri nasıl temizlediğini gösteren özel bilgiler sağlar. Piyasadaki rakiplerin türüne ve sayısına bağlı olarak benzer veya farklı veriler sağlayabilirler.

Bağımsız rakip analizi ya şirketin kendisinden ya da bağımsız bir tarafdan gelir. Bu analiz, eğer şirket veri toplamak için donanımlıysa, en az yararlı bilgi ile sonuçlanır. Sahibi, bu göreve bir çalışan atayabilir veya sadece bir dış firmayı işe alabilir. Bir dış firmanın kullanılması rakip analiz modellerinde daha iyi sonuçlar vermelidir çünkü üncü taraf muhtemelen bir piyasa hakkında daha iyi bilgiye sahiptir. Bununla birlikte, firmayı işe alma pahasına, rakip analizi gerçeğini duyurmakla birlikte en büyük dezavantajlar arasında olabilir.

SWOT analizi, bağımsız rakip analiz modellerinden biraz daha derindir. Rakip analiziyle ilgilenen özel bölüm, bu modelde T tarafından tanımlanan tehditlerdir. Tehditler, bir şirketin pazar payını düşürebilecek herhangi bir iç veya dış etkenini temsil eder. Rakipler, hem iş çevrelerindeki hem de sayılarında ve güçlerinde en büyük tehditler arasındadır. Şirket büyük olasılıkla bu verileri kendi başına veya bağımsız bireyler aracılığıyla toplayacaktır.

Zayıflıklar da bu analiz modellerinin önemli bir parçası olabilir. Bir şirket belirli bir bölgede zayıfsa, güçlü bir rakip bu zayıflığı kullanabilir. Rakip analizleri yapılırken şirketlerin bu modeldeki hem tehditlere hem de zayıf noktalara bakması gerekiyor.

Beş güç modelinin, bir şirketin rakiplerinden tehdit tanımlamasına yardımcı olabilecek iki farklı yönü vardır. Bu rakip analiz modellerinde ilk yön, ikame tehdididir. Rakipler, başka bir ürünün yerine iyi çalışan ürünler yaratmaya odaklanabilir. Yedekler,en kolay kredi kartı veren banka  bir şirketin fiyat yapısını zayıflatır ve bu da daha düşük gelirlere ve karlara yol açar. Alıcılar, gelecekte satın almaya devam edecek kadar değerli yedek ürünler de bulabilirler.

Beş kuvvet modelinin ikinci yönü, yeni girenlerin tehdidi. Yeni tehditlere odaklanan rakip analiz modelleri, bir piyasayı kontrol eden kurulu şirketler için en iyi sonucu verir. Yeni rakipler, kurulu bir şirketin pazar payını korumasını ve tüketicilerle ilişkilerini sürdürmesini zorlaştırabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?