Farklı Rakip Analiz Modelleri Nelerdir?
Rakip analiz
modelleri, bir şirketin hangi işletmelerin en çok tehdit altında olduğunu
belirlemesine yardımcı olur. Örneğin, bir şirket hangi işletmelerin pencere
pazarına hakim olduğunu bilmek isteyebilir. Bağımsız incelemeler, uygun faizli konut kredisigüç zayıf
yönleri-fırsatlar-tehditler (SWOT) veya beş güç modelleri gibi modellerin
kullanılması burada yardımcı olabilir. Bu yöntemlerin her biri, şirketin
rakipler hakkındaki verileri nasıl temizlediğini gösteren özel bilgiler sağlar.
Piyasadaki rakiplerin türüne ve sayısına bağlı olarak benzer veya farklı
veriler sağlayabilirler.
Bağımsız rakip analizi ya şirketin kendisinden ya da
bağımsız bir tarafdan gelir. Bu analiz, eğer şirket veri toplamak için
donanımlıysa, en az yararlı bilgi ile sonuçlanır. Sahibi, bu göreve bir çalışan
atayabilir veya sadece bir dış firmayı işe alabilir. Bir dış firmanın kullanılması
rakip analiz modellerinde daha iyi sonuçlar vermelidir çünkü üncü taraf
muhtemelen bir piyasa hakkında daha iyi bilgiye sahiptir. Bununla birlikte,
firmayı işe alma pahasına, rakip analizi gerçeğini duyurmakla birlikte en büyük
dezavantajlar arasında olabilir.
SWOT analizi, bağımsız rakip analiz modellerinden biraz daha
derindir. Rakip analiziyle ilgilenen özel bölüm, bu modelde T tarafından
tanımlanan tehditlerdir. Tehditler, bir şirketin pazar payını düşürebilecek
herhangi bir iç veya dış etkenini temsil eder. Rakipler, hem iş çevrelerindeki
hem de sayılarında ve güçlerinde en büyük tehditler arasındadır. Şirket büyük
olasılıkla bu verileri kendi başına veya bağımsız bireyler aracılığıyla
toplayacaktır.
Zayıflıklar da bu analiz modellerinin önemli bir parçası
olabilir. Bir şirket belirli bir bölgede zayıfsa, güçlü bir rakip bu zayıflığı
kullanabilir. Rakip analizleri yapılırken şirketlerin bu modeldeki hem
tehditlere hem de zayıf noktalara bakması gerekiyor.
Beş güç
modelinin, bir şirketin rakiplerinden tehdit tanımlamasına yardımcı olabilecek
iki farklı yönü vardır. Bu rakip analiz modellerinde ilk yön, ikame tehdididir.
Rakipler, başka bir ürünün yerine iyi çalışan ürünler yaratmaya odaklanabilir.
Yedekler,en kolay kredi kartı veren banka bir şirketin fiyat
yapısını zayıflatır ve bu da daha düşük gelirlere ve karlara yol açar.
Alıcılar, gelecekte satın almaya devam edecek kadar değerli yedek ürünler de
bulabilirler.
Beş kuvvet modelinin ikinci yönü, yeni girenlerin tehdidi.
Yeni tehditlere odaklanan rakip analiz modelleri, bir piyasayı kontrol eden
kurulu şirketler için en iyi sonucu verir. Yeni rakipler, kurulu bir şirketin
pazar payını korumasını ve tüketicilerle ilişkilerini sürdürmesini
zorlaştırabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder