Farklı Rekabet Avantajları Nelerdir?



Rekabet avantajı, bir şirketin aynı veya ilgili sektördeki diğer benzer şirket ve kuruluşlar üzerinde sahip olduğu her türlü avantajı ifade eder. İki temel rekabet avantajı, maliyet avantajı ve farklılaşmasıdır. Maliyet avantajı, bir şirketin rakiplerinden daha ucuz veya daha düşük ürün veya hizmetler sunma yeteneğini ifade ederken, uygun faizli konut kredisi
farklılaşma, bir kuruluşun benzersiz veya farklı olarak algılanan ürün ve hizmetleri sunma yeteneğini ifade eder. Bu iki tür rekabet avantajı, bir şirketin diğer ilgili işletmeler üzerinde sahip olabileceği ticari avantajı tanımlar.

Rekabet avantajı türlerini değerlendirirken, bir firmanın rakiplerine göre bir maliyet veya farklılaşma avantajı elde etme kabiliyetine birçok faktörün katkıda bulunduğunu belirtmek önemlidir. Bu konular, kaynakların kullanılabilirliği ve işgücü maliyeti gibi faktörleri içerir. Örneğin, maliyet avantajına neyin katkıda bulunduğunu düşünürken, emeğin dış kaynak kullanımı gibi hususlar akla gelmektedir. ABD'de yerleşik bir şirket, bazı işlerini, ücretlerin ABD'de işçilerin elde ettiği payın yalnızca bir parçası olduğu diğer ülkelere göndermeye karar verebilir. Bu iş stratejisi, bir işletmenin genel gider maliyetlerini aşağı çekecek ve bu da işlerini, çalışanlarına daha yüksek ücretler ödeyenlerin hizmetinden daha ucuz bir fiyatla sunmasını mümkün kılacaktır.

Rekabet avantajı türleri için bir diğer husus da, bir şirketin lokasyon açısından kaynak açısından sağladığı avantajdır. Örneğin, portakal suyu üreten bir şirket, çok sayıda portakalın yetiştirildiği ve toplandığı bir alanda yer alıyorsa, diğer şirketlere göre maliyet avantajına sahip olacaktır. Bu sadece nakliye ve lojistik açısından genel masrafları azaltmayacak, en kolay kredi kartı veren bankaaynı zamanda zaman tasarrufu ve verimlilik açısından da fayda sağlayacaktır. Aynı şirket, portakalların kitlesel olarak üretilmediği yerlerde bulunan diğer portakal suyu üreticilerine göre farklılaşma avantajına da sahip olabilir. Konsantre olan portakal suyu yerine taze portakal suyu, farklılaşma avantajı olabilir.

Farklılaşma avantajı çeşitli biçimlerde olabilir. Sonuç olarak, kurum tarafından sunulan ürün veya hizmetin bir şekilde diğerlerinden farklı olduğu algısı yaratmasıdır. Bu tür bir avantaj, bir şirketin ürünlerini paketlediği veya tanıttığı yoldan kaynaklanabilir. Ayrıca ürünün kendisinde bir farklılıkdan da kaynaklanabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?