Farklı Rekabet Avantajları Nelerdir?
Rekabet
avantajı, bir şirketin aynı veya ilgili sektördeki diğer benzer şirket ve
kuruluşlar üzerinde sahip olduğu her türlü avantajı ifade eder. İki temel
rekabet avantajı, maliyet avantajı ve farklılaşmasıdır. Maliyet avantajı, bir
şirketin rakiplerinden daha ucuz veya daha düşük ürün veya hizmetler sunma
yeteneğini ifade ederken, uygun faizli konut kredisi
farklılaşma, bir kuruluşun benzersiz veya farklı olarak
algılanan ürün ve hizmetleri sunma yeteneğini ifade eder. Bu iki tür rekabet
avantajı, bir şirketin diğer ilgili işletmeler üzerinde sahip olabileceği
ticari avantajı tanımlar.
Rekabet avantajı türlerini değerlendirirken, bir firmanın
rakiplerine göre bir maliyet veya farklılaşma avantajı elde etme kabiliyetine
birçok faktörün katkıda bulunduğunu belirtmek önemlidir. Bu konular,
kaynakların kullanılabilirliği ve işgücü maliyeti gibi faktörleri içerir.
Örneğin, maliyet avantajına neyin katkıda bulunduğunu düşünürken, emeğin dış
kaynak kullanımı gibi hususlar akla gelmektedir. ABD'de yerleşik bir şirket,
bazı işlerini, ücretlerin ABD'de işçilerin elde ettiği payın yalnızca bir
parçası olduğu diğer ülkelere göndermeye karar verebilir. Bu iş stratejisi, bir
işletmenin genel gider maliyetlerini aşağı çekecek ve bu da işlerini,
çalışanlarına daha yüksek ücretler ödeyenlerin hizmetinden daha ucuz bir
fiyatla sunmasını mümkün kılacaktır.
Rekabet
avantajı türleri için bir diğer husus da, bir şirketin lokasyon açısından
kaynak açısından sağladığı avantajdır. Örneğin, portakal suyu üreten bir
şirket, çok sayıda portakalın yetiştirildiği ve toplandığı bir alanda yer
alıyorsa, diğer şirketlere göre maliyet avantajına sahip olacaktır. Bu sadece
nakliye ve lojistik açısından genel masrafları azaltmayacak, en kolay kredi kartı veren bankaaynı zamanda zaman tasarrufu ve verimlilik açısından da
fayda sağlayacaktır. Aynı şirket, portakalların kitlesel olarak üretilmediği
yerlerde bulunan diğer portakal suyu üreticilerine göre farklılaşma avantajına
da sahip olabilir. Konsantre olan portakal suyu yerine taze portakal suyu,
farklılaşma avantajı olabilir.
Farklılaşma avantajı çeşitli biçimlerde olabilir. Sonuç
olarak, kurum tarafından sunulan ürün veya hizmetin bir şekilde diğerlerinden
farklı olduğu algısı yaratmasıdır. Bu tür bir avantaj, bir şirketin ürünlerini
paketlediği veya tanıttığı yoldan kaynaklanabilir. Ayrıca ürünün kendisinde bir
farklılıkdan da kaynaklanabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder