General Motors'un Tarihi Nedir?
General
Motors Corporation, Toyota'nın hemen ardından dünyanın en büyük ikinci otomobil
üreticisidir. 1908 yılında Flint, Michigan'da William C. Durant tarafından
kuruldu ve otomotiv teknolojisinde sürekli bir yenilikçiydi. General Motors, uygun faizli konut kredisidünya
çapında 250.000'den fazla kişiyi istihdam ediyor ve toplam varlıkları 149
milyar dolar (USD) civarında.
William C. Durant, otomobillerin öncülerinden biriydi.
Michigan valisi Henry H. Crapo'nun oğluydu ve 1890'larda Flint'te başarılı bir
at arabası vagonu vardı. 1904'te buick'in Genel Müdürü oldu, o gönülden atladı.
Buick'in yöneticisi olarak, General MotorsCompany adını verdiği 1908 yılında
bir holding şirketi oluşturmak için başarısını gösterdi. Bu şirket daha sonra
Oldsmobile, Cartercar, Ewing, Elmore, Cadillac ve sonunda Pontiac olacak
şirketi satın aldı.
Gelecek yıl, Durant, Reliance Motor Truck Company ve sonunda
General Motors kamyonunun temelini oluşturacak olan Rapid Motor
VehicleCompany'yi satın aldı. Tüm bu satın alma işlemi, şirketi finanse eden
bankacılar tarafından Durant'a karşı düzenlenen yaklaşık 1 milyon dolarlık
borcun oldukça büyük bir miktarına yol açtı. Sonuç olarak, 1910 yılında Durant
liderlikten çıkarıldı ve Chevrolet şirketini kurmaya devam etti. Chevrolet
aracılığıyla yaptığı kaynakları kullanarak Durant, General Motors'un hisse
senedi geri alımını organize etti ve 1916'da Chevrolet'i beraberinde getiren
Genel Müdür pozisyonunu geri aldı. 1920'de Durant, 1950'ye kadar büyük ölçüde
kontrol altında kalacak olan Pierre S. DuPont tarafından iyilik için
kaldırıldı.
1920'ler boyunca General MotorsCompany küresel bir pazara
genişledi ve kendini güç, prestij ve seçenekler sunan bir şirket olarak inşa
etti. Daha düşük maliyetlere ve düşük fiyatlara odaklanan Ford şirketlerinden
farklı olarak, General Motors daha fazla özelliklere sahip ürünlere harcanacak
paraları olan tüketicileri hedef aldı. 1920'lerin ve 1930'ların sonlarında
General Motors, mevcut ray sistemini büyük ölçüde değiştiren Greyhound otobüs
hatlarının oluşturulmasına yardımcı oldu ve bunları şehir içi otobüslerle
değiştirmek için tramvay şirketleri satın aldı.
II. Dünya Savaşı sırasında General Motors şirketleri, hem
Müttefik hem de Eksen kuvvetleri için çok sayıda silah ve askeri araç üretti.
Her ne kadar şirket Alman Opel şirketlerinden uzaklaşmaya çalışsa da, savaştan
sonra, Almanya'nın kamyon, kara mayını ve torpido detonatörlerine olan
ihtiyacını karşılamak için ortak çaba harcanmış olduğu ortaya çıktı. ABD'nin
General Motors şubesi Başkan Yardımcısı Graeme K. Howard bile, Nazi yanlısı
Nazi görüşlerini Amerika ve Yeni Dünya Düzeni kitabında dile getirdi.
Savaştan sonra General Motors, Amerika Birleşik
Devletleri'ndeki en büyük şirket olarak hızla büyümeye devam etti. General
Motors Başkanı Charles Erwin Wilson'ın Eisenhower yönetiminde Savunma Sekreteri
seçildiği bu saf olmayan refah dönemi, 1950'lerin sonuna kadar sürecek.
1960'larda, 1970'lerde ve 1980'lerde General Motors, ürünlerinin pek çoğunun
kötü işçiliğe, özellikle de RalphNader'in önemli bir kitap olan Güvensiz ve Her
Hız'a yazdığı ChevroletCorvair'e saldırdığı zor bir dönem geçirdi.
1980'lerde
ve 1990'larda Japon şirketlerinin rekabetiyle boğuşan General Motors için
sürekli bir sıkıntı dönemi vardı. 1990'ların sonunda, stok artışı ve satış
istikrarı ile nihayet iyileşme yolunda görünüyordu. Tüm bunlar 11 Eylül 2001 'den
sonra, en kolay kredi kartı veren bankaşirketin tekrar düştüğü zaman değişti. Önümüzdeki birkaç yıl
boyunca General Motors, zor durumdan sonra zorluğu atlattı, 2008'deki durgunluğa
kadar, iflasın kenarlarında göründü ve nihayetinde federal hükümetten
kurtarıldı ve geleceğini belirsiz bıraktı.
Yorumlar
Yorum Gönder