General Motors'un Tarihi Nedir?



General Motors Corporation, Toyota'nın hemen ardından dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisidir. 1908 yılında Flint, Michigan'da William C. Durant tarafından kuruldu ve otomotiv teknolojisinde sürekli bir yenilikçiydi. General Motors, uygun faizli konut kredisidünya çapında 250.000'den fazla kişiyi istihdam ediyor ve toplam varlıkları 149 milyar dolar (USD) civarında.

William C. Durant, otomobillerin öncülerinden biriydi. Michigan valisi Henry H. Crapo'nun oğluydu ve 1890'larda Flint'te başarılı bir at arabası vagonu vardı. 1904'te buick'in Genel Müdürü oldu, o gönülden atladı. Buick'in yöneticisi olarak, General MotorsCompany adını verdiği 1908 yılında bir holding şirketi oluşturmak için başarısını gösterdi. Bu şirket daha sonra Oldsmobile, Cartercar, Ewing, Elmore, Cadillac ve sonunda Pontiac olacak şirketi satın aldı.

Gelecek yıl, Durant, Reliance Motor Truck Company ve sonunda General Motors kamyonunun temelini oluşturacak olan Rapid Motor VehicleCompany'yi satın aldı. Tüm bu satın alma işlemi, şirketi finanse eden bankacılar tarafından Durant'a karşı düzenlenen yaklaşık 1 milyon dolarlık borcun oldukça büyük bir miktarına yol açtı. Sonuç olarak, 1910 yılında Durant liderlikten çıkarıldı ve Chevrolet şirketini kurmaya devam etti. Chevrolet aracılığıyla yaptığı kaynakları kullanarak Durant, General Motors'un hisse senedi geri alımını organize etti ve 1916'da Chevrolet'i beraberinde getiren Genel Müdür pozisyonunu geri aldı. 1920'de Durant, 1950'ye kadar büyük ölçüde kontrol altında kalacak olan Pierre S. DuPont tarafından iyilik için kaldırıldı.

1920'ler boyunca General MotorsCompany küresel bir pazara genişledi ve kendini güç, prestij ve seçenekler sunan bir şirket olarak inşa etti. Daha düşük maliyetlere ve düşük fiyatlara odaklanan Ford şirketlerinden farklı olarak, General Motors daha fazla özelliklere sahip ürünlere harcanacak paraları olan tüketicileri hedef aldı. 1920'lerin ve 1930'ların sonlarında General Motors, mevcut ray sistemini büyük ölçüde değiştiren Greyhound otobüs hatlarının oluşturulmasına yardımcı oldu ve bunları şehir içi otobüslerle değiştirmek için tramvay şirketleri satın aldı.

II. Dünya Savaşı sırasında General Motors şirketleri, hem Müttefik hem de Eksen kuvvetleri için çok sayıda silah ve askeri araç üretti. Her ne kadar şirket Alman Opel şirketlerinden uzaklaşmaya çalışsa da, savaştan sonra, Almanya'nın kamyon, kara mayını ve torpido detonatörlerine olan ihtiyacını karşılamak için ortak çaba harcanmış olduğu ortaya çıktı. ABD'nin General Motors şubesi Başkan Yardımcısı Graeme K. Howard bile, Nazi yanlısı Nazi görüşlerini Amerika ve Yeni Dünya Düzeni kitabında dile getirdi.

Savaştan sonra General Motors, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki en büyük şirket olarak hızla büyümeye devam etti. General Motors Başkanı Charles Erwin Wilson'ın Eisenhower yönetiminde Savunma Sekreteri seçildiği bu saf olmayan refah dönemi, 1950'lerin sonuna kadar sürecek. 1960'larda, 1970'lerde ve 1980'lerde General Motors, ürünlerinin pek çoğunun kötü işçiliğe, özellikle de RalphNader'in önemli bir kitap olan Güvensiz ve Her Hız'a yazdığı ChevroletCorvair'e saldırdığı zor bir dönem geçirdi.

1980'lerde ve 1990'larda Japon şirketlerinin rekabetiyle boğuşan General Motors için sürekli bir sıkıntı dönemi vardı. 1990'ların sonunda, stok artışı ve satış istikrarı ile nihayet iyileşme yolunda görünüyordu. Tüm bunlar 11 Eylül 2001'den sonra, en kolay kredi kartı veren bankaşirketin tekrar düştüğü zaman değişti. Önümüzdeki birkaç yıl boyunca General Motors, zor durumdan sonra zorluğu atlattı, 2008'deki durgunluğa kadar, iflasın kenarlarında göründü ve nihayetinde federal hükümetten kurtarıldı ve geleceğini belirsiz bıraktı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?