Gizli Pazarlama Nedir?



Buzz pazarlaması veya gizli işaretleme olarak da bilinen gizli pazarlama, bu tüketicileri bir pazarlama yaklaşımına maruz kaldıklarını fark etmeden müşterilerinin ilgisini çekmek için kullanılan bir pazarlama yaklaşımıdır. Bu süreç, bir müşteriden diğerine bir mal veya hizmet hakkında kelime yaymayı içeren bir strateji olan viral pazarlamanın temellerine dayanır. Çoğu zaman, yaklaşım bir şekilde düşük anahtarlıdır, uygun faizli konut kredisiürün üreticisi ile doğrudan bir ilgisi yoktur ve hatta müşterileri hedef alan ücretsiz örneklerin dağıtımını içerebilir.

Bugün kullanımda gizli pazarlama birçok örnekleri vardır. Ortak bir yaklaşım, bir icracı gibi saygın bir kamu kişiliğinin hizmetlerini kurmaktır. Oyuncunun daha sonra, işin ürettiği malları veya hizmetleri kullanan genel kamuoyu tarafından görülmekte, ancak herhangi bir tür satış konuşması yapılmamaktadır. Sanatçı, ürünü sosyal veya iş çevrelerinde başkalarıyla paylaşmayı teklif edebilir ve hatta ürünün kullanımından elde edilen faydaların bir değerlendirmesini sunabilir. Bu yaklaşım genellikle, sanatçı ve ilgili tüketiciler arasında zaten var olan uyum temelinde çalışır. Bu şekilde, gizli pazarlama zamanla satış üretmek için oldukça tutarlı bir yetenek göstermiştir.

Gizli pazarlamanın bir başka örneği, bireyin sosyal ağının bir parçası olan belirli mal ve hizmetlerin onaylanmasıdır. Bu, arkadaşların, ailenin, iş arkadaşlarının, komşuların veya bireyin zaman zaman etkileşimde bulunduğu herhangi bir kişiyi içerebilir. Fikir şu ki, bu temaslardan en az birkaçı ürünleri kendileri için denemek için yeterince ilgi çekici olacak. Ürünleri faydalı bulduklarında, sıradan insanlarla iletişim kurdukları veya iyi haberi düzenli olarak paylaşacaklardır. Pazarlama konusundaki bu gizli yaklaşım, televizyon reklamları, e-posta talepleri veya dergi ve gazetelerde sıçrayan reklamlar söz konusu olduğunda, nöbetçi olma eğiliminde olan tüketicilere ulaşmak açısından son derece etkili olabilir.

Gizli pazarlamanın faydalarından biri, tüketicilere ulaşmanın son derece düşük maliyetli bir yolu olabileceğidir. Çabaların doğru şekilde başlatıldığını ve ürünlerin yüksek kalitede olduğunu ve uygun gördüklerini varsayarsak, en kolay kredi kartı veren bankabu stratejinin potansiyeli neredeyse sınırsızdır. Gizli pazarlama büyük ölçüde ilişkilere ve insanlar arasındaki güvene dayanıyor olduğundan, daha saldırgan ve geleneksel yöntemlerle kolayca sallanamayan tüketicilere ulaşabilir.

Herhangi bir pazarlama stratejisi gibi, gizli pazarlama kötüye kullanılabilir. Bu gerçekleştiğinde, süreç genellikle roachbaiting olarak adlandırılır. Esasen bu, tüketicileri bir ürünün bir ürün gibi görünmeyecek bir şey gibi görünmesini sağlamak için tüketicileri yanıltmak için çaba harcanması anlamına gelir. Bu, ürünün niteliklerini abartmak veya mevcut kanıtlarla desteklenmeyen etkililiğini iddia etmeyi içerebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?