Gizli Pazarlama Nedir?
Buzz
pazarlaması veya gizli işaretleme olarak da bilinen gizli pazarlama, bu
tüketicileri bir pazarlama yaklaşımına maruz kaldıklarını fark etmeden
müşterilerinin ilgisini çekmek için kullanılan bir pazarlama yaklaşımıdır. Bu
süreç, bir müşteriden diğerine bir mal veya hizmet hakkında kelime yaymayı
içeren bir strateji olan viral pazarlamanın temellerine dayanır. Çoğu zaman,
yaklaşım bir şekilde düşük anahtarlıdır, uygun faizli konut kredisiürün
üreticisi ile doğrudan bir ilgisi yoktur ve hatta müşterileri hedef alan
ücretsiz örneklerin dağıtımını içerebilir.
Bugün kullanımda gizli pazarlama birçok örnekleri vardır.
Ortak bir yaklaşım, bir icracı gibi saygın bir kamu kişiliğinin hizmetlerini
kurmaktır. Oyuncunun daha sonra, işin ürettiği malları veya hizmetleri kullanan
genel kamuoyu tarafından görülmekte, ancak herhangi bir tür satış konuşması
yapılmamaktadır. Sanatçı, ürünü sosyal veya iş çevrelerinde başkalarıyla
paylaşmayı teklif edebilir ve hatta ürünün kullanımından elde edilen faydaların
bir değerlendirmesini sunabilir. Bu yaklaşım genellikle, sanatçı ve ilgili
tüketiciler arasında zaten var olan uyum temelinde çalışır. Bu şekilde, gizli
pazarlama zamanla satış üretmek için oldukça tutarlı bir yetenek göstermiştir.
Gizli pazarlamanın bir başka örneği, bireyin sosyal ağının
bir parçası olan belirli mal ve hizmetlerin onaylanmasıdır. Bu, arkadaşların,
ailenin, iş arkadaşlarının, komşuların veya bireyin zaman zaman etkileşimde
bulunduğu herhangi bir kişiyi içerebilir. Fikir şu ki, bu temaslardan en az
birkaçı ürünleri kendileri için denemek için yeterince ilgi çekici olacak.
Ürünleri faydalı bulduklarında, sıradan insanlarla iletişim kurdukları veya iyi
haberi düzenli olarak paylaşacaklardır. Pazarlama konusundaki bu gizli
yaklaşım, televizyon reklamları, e-posta talepleri veya dergi ve gazetelerde
sıçrayan reklamlar söz konusu olduğunda, nöbetçi olma eğiliminde olan
tüketicilere ulaşmak açısından son derece etkili olabilir.
Gizli
pazarlamanın faydalarından biri, tüketicilere ulaşmanın son derece düşük
maliyetli bir yolu olabileceğidir. Çabaların doğru şekilde başlatıldığını ve
ürünlerin yüksek kalitede olduğunu ve uygun gördüklerini varsayarsak, en kolay kredi kartı veren bankabu stratejinin potansiyeli neredeyse sınırsızdır. Gizli
pazarlama büyük ölçüde ilişkilere ve insanlar arasındaki güvene dayanıyor
olduğundan, daha saldırgan ve geleneksel yöntemlerle kolayca sallanamayan
tüketicilere ulaşabilir.
Herhangi bir pazarlama stratejisi gibi, gizli pazarlama
kötüye kullanılabilir. Bu gerçekleştiğinde, süreç genellikle roachbaiting
olarak adlandırılır. Esasen bu, tüketicileri bir ürünün bir ürün gibi
görünmeyecek bir şey gibi görünmesini sağlamak için tüketicileri yanıltmak için
çaba harcanması anlamına gelir. Bu, ürünün niteliklerini abartmak veya mevcut
kanıtlarla desteklenmeyen etkililiğini iddia etmeyi içerebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder