Gruen Transfer Nedir?
Gruen
Transferi, belirli ortamlarda insanlara grev yapan, daha sonra pişmanlık
duyabilecekleri veya daha sonra pişmanlık duyabilecekleri alımlara daha duyarlı
hale getiren ilginç bir psikolojik fenomendir. Birisinin bu fenomeni
deneyimlediğine dair klasik işaretler düşmüş bir çene, hafif camlı gözler ve
puslu, uygun faizli konut kredisişaşkın
bir duygudur; Birçok kişi aynı zamanda bu tuhaf zihinsel durum ortaya çıktıkça
daha yavaş yürümeye başlar. Bazı psikologlar GruenTransfer'i neredeyse
paralitik bir durum olarak tanımlamışlardır; zira akıl, çok fazla giriş
yaşadığı için işlevini bırakmaktadır.
Bu konsept, en eski alışveriş merkezlerinden birini
tasarlayan Victor Gruen için. Aslında, Gruen bu ruhsal durumu yaratmak için
gereken manipülasyon seviyesini sevmiyordu ve tüketicileri ihtiyaç duymadığı
şeyleri satın almalarıyla karıştırmayan bir alışveriş merkezi yaratmaya
çalıştı. Ancak, diğerleri alışveriş merkezi konseptini kopyaladıkça, görünüşte
daha az acı çektiklerini ve bu ruhsal durumu teşvik eden tasarım kararlarını
aldığını ve sonuç olarak onun adını vermenin şüpheli ayrıcalığını elde ettiğini
belirtti.
Klasik bir reaksiyonda hemen hemen tüm duyuların uyarılmasıyla
Gruen Transferini oluşturmak için bir takım faktörler bir araya gelir. Belirli
aydınlatma ve ses ipuçlarının kullanımı, ortam gürültüsü ve mağaza ve
ekranların mekansal düzenlemeleri gibi bir rol oynar. Sıcaklık ve nem bile,
ayna ve pencereler gibi, Gruen Transfer ile etkileşime girebilir.
Modern
alışveriş merkezi ve mağaza tasarımcıları fenomeni çok iyi biliyorlar ve bu
zihinsel durumu tetiklemek için tasarlanan mekanları bilinçli olarak
yaratıyorlar. Pek çok alışveriş merkezi gezinmek için kasıtlı olarak çok zor,
çıkışlar ve güzergahlar göze çarpıyor, böylece tüketiciler genellikle ayrılmak
istedikleri zaman bir mağazaya geri dönüyorlar. Bireysel mağazalarda ayrıca
uzun süreli kalışları teşvik eden düzenler vardır ve cazip öğeleri çok kasıtlı
olarak düzenler,en kolay kredi kartı veren banka böylece insanlar
onları dürtüden almaya çağırılır.
Gruen, tüketicileri manipüle etmenin oldukça sinsi ve belki
de biraz kaba olduğunu düşünüyordu, ancak bugün Gruen Transfer, reklam ve
endüstriyel mimarinin önemli bir parçası. Sayısız firma, bu konuya nasıl
ulaşacağınız hakkında daha fazla bilgi edinme amacı ile fenomeni kapsamlı bir
şekilde incelemiştir ve bir alışveriş merkezinde bir dahaki sefere
çıktığınızda, birkaç örneği kendiniz gözlemleyebilirsiniz.
GruenTransfer'den kaçınmak zor olabilir, çünkü alışveriş
merkezleri bunu tetiklemek için özel olarak tasarlanmıştır. Ne istediğinizi
açık bir fikir listesiyle birlikte, bütçeyle ilgili fikirleri ve neyi
istemediğiniz gibi yardımcı olabilirsiniz. Kendinizi listenizde olmayan bir öğe
seçerseniz veya satın alma kararı vermek için uğraşırsanız, uzaklaşmak ve
kafanı temizlemek için mola vermek isteyebilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder