Gruen Transfer Nedir?



Gruen Transferi, belirli ortamlarda insanlara grev yapan, daha sonra pişmanlık duyabilecekleri veya daha sonra pişmanlık duyabilecekleri alımlara daha duyarlı hale getiren ilginç bir psikolojik fenomendir. Birisinin bu fenomeni deneyimlediğine dair klasik işaretler düşmüş bir çene, hafif camlı gözler ve puslu, uygun faizli konut kredisişaşkın bir duygudur; Birçok kişi aynı zamanda bu tuhaf zihinsel durum ortaya çıktıkça daha yavaş yürümeye başlar. Bazı psikologlar GruenTransfer'i neredeyse paralitik bir durum olarak tanımlamışlardır; zira akıl, çok fazla giriş yaşadığı için işlevini bırakmaktadır.

Bu konsept, en eski alışveriş merkezlerinden birini tasarlayan Victor Gruen için. Aslında, Gruen bu ruhsal durumu yaratmak için gereken manipülasyon seviyesini sevmiyordu ve tüketicileri ihtiyaç duymadığı şeyleri satın almalarıyla karıştırmayan bir alışveriş merkezi yaratmaya çalıştı. Ancak, diğerleri alışveriş merkezi konseptini kopyaladıkça, görünüşte daha az acı çektiklerini ve bu ruhsal durumu teşvik eden tasarım kararlarını aldığını ve sonuç olarak onun adını vermenin şüpheli ayrıcalığını elde ettiğini belirtti.

Klasik bir reaksiyonda hemen hemen tüm duyuların uyarılmasıyla Gruen Transferini oluşturmak için bir takım faktörler bir araya gelir. Belirli aydınlatma ve ses ipuçlarının kullanımı, ortam gürültüsü ve mağaza ve ekranların mekansal düzenlemeleri gibi bir rol oynar. Sıcaklık ve nem bile, ayna ve pencereler gibi, Gruen Transfer ile etkileşime girebilir.

Modern alışveriş merkezi ve mağaza tasarımcıları fenomeni çok iyi biliyorlar ve bu zihinsel durumu tetiklemek için tasarlanan mekanları bilinçli olarak yaratıyorlar. Pek çok alışveriş merkezi gezinmek için kasıtlı olarak çok zor, çıkışlar ve güzergahlar göze çarpıyor, böylece tüketiciler genellikle ayrılmak istedikleri zaman bir mağazaya geri dönüyorlar. Bireysel mağazalarda ayrıca uzun süreli kalışları teşvik eden düzenler vardır ve cazip öğeleri çok kasıtlı olarak düzenler,en kolay kredi kartı veren banka  böylece insanlar onları dürtüden almaya çağırılır.

Gruen, tüketicileri manipüle etmenin oldukça sinsi ve belki de biraz kaba olduğunu düşünüyordu, ancak bugün Gruen Transfer, reklam ve endüstriyel mimarinin önemli bir parçası. Sayısız firma, bu konuya nasıl ulaşacağınız hakkında daha fazla bilgi edinme amacı ile fenomeni kapsamlı bir şekilde incelemiştir ve bir alışveriş merkezinde bir dahaki sefere çıktığınızda, birkaç örneği kendiniz gözlemleyebilirsiniz.

GruenTransfer'den kaçınmak zor olabilir, çünkü alışveriş merkezleri bunu tetiklemek için özel olarak tasarlanmıştır. Ne istediğinizi açık bir fikir listesiyle birlikte, bütçeyle ilgili fikirleri ve neyi istemediğiniz gibi yardımcı olabilirsiniz. Kendinizi listenizde olmayan bir öğe seçerseniz veya satın alma kararı vermek için uğraşırsanız, uzaklaşmak ve kafanı temizlemek için mola vermek isteyebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?