Grup Satınalma nedir?
Grup satın
alma, çeşitli bireylerin veya işletmelerin, çeşitli türlerde mal ve hizmetlerin
indirimli fiyatlarda satın alınması amacıyla bir araya gelmesine izin veren bir
süreçtir. Bu tür satın alma konsorsiyumunun ardındaki fikir, tüm üyelerin satın
alma gücünü birleştirmek ve bu satın alımın, söz konusu üyenin gerçek
kullanımından bağımsız olarak, hizmet sağlayıcıları grubun her bir üyesine aynı
düşük oranlarda genişletme konusunda ikna etmek için satın almasıdır. Daha
küçük perakendeciler, uygun faizli konut kredisimağazalarında yeniden satış için
mallarda indirimli fiyatlandırmayı güvenceye almak için bu yaklaşımı sıklıkla
kullandılar ve bu sayede ulusal veya uluslararası düzeyde faaliyet gösteren
daha büyük perakendecilerle başarılı bir şekilde rekabet edebilmelerini
sağladı.
Grup satın alma kapsamı, belirli bir ürün yelpazesi ile
sınırlı olarak çok dar olabilir. Örneğin, grup veya kooperatif farklı
telekomünikasyon hizmetleri türlerinde indirimli fiyatlardan yararlanabilir. Bu
kapsamda, uzun mesafeli servisler, hücresel hizmetler, İnternet ve hatta
telekonferans hizmetleri için satıcılar, genellikle daha büyük müşteriler için
ayrılan oranları uzatan grupla sözleşmeleri güvence altına almaya
çalışabilirler. Diğer zamanlarda, konsorsiyum, müşterek tedarikin her türlü mal
veya hizmete kadar uzanmasına izin verecek şekilde yapılandırılabilir; bu
sayede üyeler hangi programa girip hangi sıklıkta başvurmak istediklerini
özgürce seçebilir ve seçebilirler.
Grup satın alma çabalarında yer alan herkes düzenlemelerden
yararlanır. Grubun üyeleri, belirli bir ürünün kendi hacim kullanımından
ziyade, toplu iş hacminin toplam iş hacmine dayalı indirimler alırlar. Tipik
olarak, bu, grup satın alımına katılan daha küçük kuruluşlar için bile
operasyonel harcamaların azaltılmasına yardımcı olan tasarruflarla sonuçlanır
ve bu da küçük işletmenin ürettiği net kâr miktarını artırır. Aynı zamanda,
grubun her bir üyesi, müşterileri ile fiyatlandırmayı kendi başlarına ele
alırsa, müşterilere daha geniş bir yelpazede mal ve hizmet sunma olanağına
sahiptir.
Satıcılar
ayrıca, grup satın alma organizasyonlarıyla çalışmaktan da yararlanır. Tipik
olarak, bu yaklaşım satıcıya nispeten az çaba harcayarak önemli sayıda yeni
müşteri temin etmeyi sağlar. Bu anlaşmaların çoğu, üyelerin onaylanmış
sağlayıcılarla iş yapmasını teşvik etmek için merkezi kuruluşu gerektiren bir
sözleşmeyi imzalamayı gerektirdiğinden, en kolay kredi kartı veren banka
satıcının iş hacmi üzerindeki etkisi etkileyici olabilir. İş
hacmindeki artışın bir sonucu olarak, satıcı, en azından grup satın alma
organizasyonu ile sözleşme süresi boyunca daha sağlıklı bir taban çizgisi, daha
büyük bir müşteri kadrosu ve daha yüksek bir mali güvenlik seviyesine sahip
olabilir.
Bir grup satın alma kuruluşunun kesin yapısı, grubun
hedefleri ve üyelerinin, çeşitli mal ve hizmetler için en rekabetçi fiyatlandırmada
bulma ve kilitleme kapasitesine sahip merkezi bir kuruluşu işletmek için
sağladıkları maddi destek miktarına bağlı olarak değişecektir. Bu türden bazı
gruplar yerel ya da bölgesel düzeyde faaliyet gösterirken, diğerleri de dünya
çapındaki satıcıları güvenli bir şekilde işletmektedir. Grup üyeliği arttıkça,
satıcılarla yeni fiyatlandırma konusunda pazarlık yapmak pek de yaygın
değildir. Bu yeni fiyatlandırma, konsorsiyumla ilgili herkes için daha büyük
avantajlar sağlar.
Yorumlar
Yorum Gönder