Grup Satınalma nedir?



Grup satın alma, çeşitli bireylerin veya işletmelerin, çeşitli türlerde mal ve hizmetlerin indirimli fiyatlarda satın alınması amacıyla bir araya gelmesine izin veren bir süreçtir. Bu tür satın alma konsorsiyumunun ardındaki fikir, tüm üyelerin satın alma gücünü birleştirmek ve bu satın alımın, söz konusu üyenin gerçek kullanımından bağımsız olarak, hizmet sağlayıcıları grubun her bir üyesine aynı düşük oranlarda genişletme konusunda ikna etmek için satın almasıdır. Daha küçük perakendeciler, uygun faizli konut kredisimağazalarında yeniden satış için mallarda indirimli fiyatlandırmayı güvenceye almak için bu yaklaşımı sıklıkla kullandılar ve bu sayede ulusal veya uluslararası düzeyde faaliyet gösteren daha büyük perakendecilerle başarılı bir şekilde rekabet edebilmelerini sağladı.

Grup satın alma kapsamı, belirli bir ürün yelpazesi ile sınırlı olarak çok dar olabilir. Örneğin, grup veya kooperatif farklı telekomünikasyon hizmetleri türlerinde indirimli fiyatlardan yararlanabilir. Bu kapsamda, uzun mesafeli servisler, hücresel hizmetler, İnternet ve hatta telekonferans hizmetleri için satıcılar, genellikle daha büyük müşteriler için ayrılan oranları uzatan grupla sözleşmeleri güvence altına almaya çalışabilirler. Diğer zamanlarda, konsorsiyum, müşterek tedarikin her türlü mal veya hizmete kadar uzanmasına izin verecek şekilde yapılandırılabilir; bu sayede üyeler hangi programa girip hangi sıklıkta başvurmak istediklerini özgürce seçebilir ve seçebilirler.

Grup satın alma çabalarında yer alan herkes düzenlemelerden yararlanır. Grubun üyeleri, belirli bir ürünün kendi hacim kullanımından ziyade, toplu iş hacminin toplam iş hacmine dayalı indirimler alırlar. Tipik olarak, bu, grup satın alımına katılan daha küçük kuruluşlar için bile operasyonel harcamaların azaltılmasına yardımcı olan tasarruflarla sonuçlanır ve bu da küçük işletmenin ürettiği net kâr miktarını artırır. Aynı zamanda, grubun her bir üyesi, müşterileri ile fiyatlandırmayı kendi başlarına ele alırsa, müşterilere daha geniş bir yelpazede mal ve hizmet sunma olanağına sahiptir.

Satıcılar ayrıca, grup satın alma organizasyonlarıyla çalışmaktan da yararlanır. Tipik olarak, bu yaklaşım satıcıya nispeten az çaba harcayarak önemli sayıda yeni müşteri temin etmeyi sağlar. Bu anlaşmaların çoğu, üyelerin onaylanmış sağlayıcılarla iş yapmasını teşvik etmek için merkezi kuruluşu gerektiren bir sözleşmeyi imzalamayı gerektirdiğinden, en kolay kredi kartı veren banka
satıcının iş hacmi üzerindeki etkisi etkileyici olabilir. İş hacmindeki artışın bir sonucu olarak, satıcı, en azından grup satın alma organizasyonu ile sözleşme süresi boyunca daha sağlıklı bir taban çizgisi, daha büyük bir müşteri kadrosu ve daha yüksek bir mali güvenlik seviyesine sahip olabilir.

Bir grup satın alma kuruluşunun kesin yapısı, grubun hedefleri ve üyelerinin, çeşitli mal ve hizmetler için en rekabetçi fiyatlandırmada bulma ve kilitleme kapasitesine sahip merkezi bir kuruluşu işletmek için sağladıkları maddi destek miktarına bağlı olarak değişecektir. Bu türden bazı gruplar yerel ya da bölgesel düzeyde faaliyet gösterirken, diğerleri de dünya çapındaki satıcıları güvenli bir şekilde işletmektedir. Grup üyeliği arttıkça, satıcılarla yeni fiyatlandırma konusunda pazarlık yapmak pek de yaygın değildir. Bu yeni fiyatlandırma, konsorsiyumla ilgili herkes için daha büyük avantajlar sağlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?