Halkla İlişkiler Nedir?
Halkla ilişkiler (PR), şirketlerin,
kuruluşların veya insanların itibarlarını artırmaları için bir yoldur. Bu görev
tipik olarak müşterileri adına halkla ilişkiler uzmanları veya PR firmaları
tarafından gerçekleştirilir. PR genellikle medya ile iletişim kurmayı ve
müşterileri mümkün olan en uygun şekilde sunmak için medyayı içerir. Aynı
zamanda, toplum içinde iyi niyet yaratmak ve müşterinin imajını geliştirmek
için diğer kişi ve kuruluşlarla işbirliği çabalarını da içerir.
Görüntü önemli
İş dünyası son derece rekabetçi
olabilir. Şirketler genellikle onları, kalabalığından öne çıkaran bir şeye
sahip olmak isterler,uygun faizli konut kredisi bu da onları hem kamuya hem de
medyaya daha çekici ve ilginç kılar. Olumlu bir imaj, bir şirketin satışlarının
artmasına yardımcı olabilir ve olumsuz tanıtım, şirketin itibarına zarar
verebilir ve satışları azaltabilir.
PR Bölümleri
Halkla ilişkiler ve medya, bir
şirketin nasıl çalıştığını daha iyi anlayabilir. Bir şirkette, bir Halkla
İlişkiler departmanı ayrıca bir halk bilgi departmanı veya bir müşteri
ilişkileri departmanı olarak da adlandırılabilir. Bu departmanlar, müşterilerle
herhangi bir sorun yaşarsa müşterilere yardımcı olur. Genellikle şirketi en iyi
şekilde göstermeye çalışırlar. Halkla ilişkiler departmanları ayrıca,
müşterilerin şirket ve ürünleri ile ne kadar memnun olduklarını öğrenmek için
araştırma yapabilir.
Kullanılan aletler
Bir halkla ilişkiler departmanının
bir şirketin imajını geliştirmek için kullanabileceği birçok araç ve yöntem
vardır. Geleneksel olarak kullanılan araçlar, medyaya gönderilen haber
bültenleri ve duyurular, müşterilere gönderilen haber bültenleri ve ticari
fuarlar veya konvansiyonlar gibi kamuya açık etkinliklerde yapılan
gösterilerdir. İnternetin çoğalmasıyla birlikte, PR departmanları artık
hedeflerini gerçekleştirmek için bloglar ve sosyal medya ağları gibi araçları
da kullanabilir.
Pozitif Spin Sağlanması
Birçok kişi PR'ı, haber ya da bilgiyi
“döndürmek” için bir yol olarak algılamaktadır, bu da haber ya da bilgiyi
şirket için mümkün olan en iyi şekilde sergilemek anlamına gelmektedir.
Örneğin, bir şirket işten çıkarmalar yaparsa, PR departmanı şirketin
maliyetlerini düşürdüğünü ve kendini daha verimli hale getirdiğini iddia
edebilir, böylece müşterilere daha iyi hizmet verebilir ve daha düşük fiyatlar
sunabilir. Bu şeyler doğru olduğu sürece, PR departmanı itibarını ve imajını
koruma işini yapıyor. Ancak, pozitif bir dönüş yaratmak için gerçeği germek,
eğer abartılar ve hatta yarı gerçekler açığa çıkarsa, şirket için zararlı
olabilir.
Halkla İlişkilerde Çalışma
Halkla ilişkilerde çalışan insanlar
için yararlı olan belirli beceriler var. Bunlar hem yazılı hem de sözel olarak
yüksek düzeyde iletişim becerileri içerir. Bir PR kişisi de çoklu görev ve
zaman yönetimi konusunda ustalık kazanmalıdır. Medyanın nasıl çalıştığını
anlamak için bazı medya arka planı veya eğitimi olabilir. Örgütsel ve planlama
becerileri de halkla ilişkiler açısından önemlidir.
Bir PR çalışanı baskı altında iyi
çalışabilmelidir. Gerekirse medyadan ve halktan gelen soruların bir kısmını
cevaplama yeteneğine sahip olmalıdır. Bir şirket sözlü saldırı altında gelirse,
durumun kontrolünü ele geçirmesi gereken PR departmanıdır. Halkla ilişkiler
departmanı, şirketin itibarını korumak için eleştirilere etkili bir şekilde
yanıt vermelidir.
Halkla ilişkiler çalışanı genellikle
iletişim, gazetecilik veya pazarlama alanında lisans derecesi gibi ilgili bir
üniversite derecesine sahiptir. Halkla ilişkiler alanındaki rekabet
şiddetlidir. Yetenekli bir halkla ilişkiler çalışanı, en kolay kredi kartı veren bankayaklaşık beş
yıl içinde bir hesap yöneticisinden bir hesap yöneticisine kadar kendi yolunda
çalışabilir. Saatler uzun olabilir ve iş stresli olabilir, ancak başarılı bir
PR çalışanı için, şirketlerin itibarlarına önem vermeleri nedeniyle ödeme iyi
olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder