Halkla İlişkiler Nedir?



Halkla ilişkiler (PR), şirketlerin, kuruluşların veya insanların itibarlarını artırmaları için bir yoldur. Bu görev tipik olarak müşterileri adına halkla ilişkiler uzmanları veya PR firmaları tarafından gerçekleştirilir. PR genellikle medya ile iletişim kurmayı ve müşterileri mümkün olan en uygun şekilde sunmak için medyayı içerir. Aynı zamanda, toplum içinde iyi niyet yaratmak ve müşterinin imajını geliştirmek için diğer kişi ve kuruluşlarla işbirliği çabalarını da içerir.

Görüntü önemli
İş dünyası son derece rekabetçi olabilir. Şirketler genellikle onları, kalabalığından öne çıkaran bir şeye sahip olmak isterler,uygun faizli konut kredisi bu da onları hem kamuya hem de medyaya daha çekici ve ilginç kılar. Olumlu bir imaj, bir şirketin satışlarının artmasına yardımcı olabilir ve olumsuz tanıtım, şirketin itibarına zarar verebilir ve satışları azaltabilir.

PR Bölümleri
Halkla ilişkiler ve medya, bir şirketin nasıl çalıştığını daha iyi anlayabilir. Bir şirkette, bir Halkla İlişkiler departmanı ayrıca bir halk bilgi departmanı veya bir müşteri ilişkileri departmanı olarak da adlandırılabilir. Bu departmanlar, müşterilerle herhangi bir sorun yaşarsa müşterilere yardımcı olur. Genellikle şirketi en iyi şekilde göstermeye çalışırlar. Halkla ilişkiler departmanları ayrıca, müşterilerin şirket ve ürünleri ile ne kadar memnun olduklarını öğrenmek için araştırma yapabilir.

Kullanılan aletler
Bir halkla ilişkiler departmanının bir şirketin imajını geliştirmek için kullanabileceği birçok araç ve yöntem vardır. Geleneksel olarak kullanılan araçlar, medyaya gönderilen haber bültenleri ve duyurular, müşterilere gönderilen haber bültenleri ve ticari fuarlar veya konvansiyonlar gibi kamuya açık etkinliklerde yapılan gösterilerdir. İnternetin çoğalmasıyla birlikte, PR departmanları artık hedeflerini gerçekleştirmek için bloglar ve sosyal medya ağları gibi araçları da kullanabilir.

Pozitif Spin Sağlanması
Birçok kişi PR'ı, haber ya da bilgiyi “döndürmek” için bir yol olarak algılamaktadır, bu da haber ya da bilgiyi şirket için mümkün olan en iyi şekilde sergilemek anlamına gelmektedir. Örneğin, bir şirket işten çıkarmalar yaparsa, PR departmanı şirketin maliyetlerini düşürdüğünü ve kendini daha verimli hale getirdiğini iddia edebilir, böylece müşterilere daha iyi hizmet verebilir ve daha düşük fiyatlar sunabilir. Bu şeyler doğru olduğu sürece, PR departmanı itibarını ve imajını koruma işini yapıyor. Ancak, pozitif bir dönüş yaratmak için gerçeği germek, eğer abartılar ve hatta yarı gerçekler açığa çıkarsa, şirket için zararlı olabilir.

Halkla İlişkilerde Çalışma
Halkla ilişkilerde çalışan insanlar için yararlı olan belirli beceriler var. Bunlar hem yazılı hem de sözel olarak yüksek düzeyde iletişim becerileri içerir. Bir PR kişisi de çoklu görev ve zaman yönetimi konusunda ustalık kazanmalıdır. Medyanın nasıl çalıştığını anlamak için bazı medya arka planı veya eğitimi olabilir. Örgütsel ve planlama becerileri de halkla ilişkiler açısından önemlidir.

Bir PR çalışanı baskı altında iyi çalışabilmelidir. Gerekirse medyadan ve halktan gelen soruların bir kısmını cevaplama yeteneğine sahip olmalıdır. Bir şirket sözlü saldırı altında gelirse, durumun kontrolünü ele geçirmesi gereken PR departmanıdır. Halkla ilişkiler departmanı, şirketin itibarını korumak için eleştirilere etkili bir şekilde yanıt vermelidir.

Halkla ilişkiler çalışanı genellikle iletişim, gazetecilik veya pazarlama alanında lisans derecesi gibi ilgili bir üniversite derecesine sahiptir. Halkla ilişkiler alanındaki rekabet şiddetlidir. Yetenekli bir halkla ilişkiler çalışanı, en kolay kredi kartı veren bankayaklaşık beş yıl içinde bir hesap yöneticisinden bir hesap yöneticisine kadar kendi yolunda çalışabilir. Saatler uzun olabilir ve iş stresli olabilir, ancak başarılı bir PR çalışanı için, şirketlerin itibarlarına önem vermeleri nedeniyle ödeme iyi olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?