Harcama Yaklaşımı nedir?
Harcama
yaklaşımı, mal ve hizmetlere yapılan harcamaları ekleyerek gayri safi yurtiçi
hasılasın (GSYH) hesaplanması için bir yöntemdir. Bu yaklaşımın arkasındaki
mantık, insanların ve şirketlerin satış için mal ve şeyler ürettikleri fikrine
dayanır ve bu nedenle satış hacmini belirlemek, ne kadar yaptıklarıyla ilgili
bilgi sağlar. uygun faizli konut kredisiGSYİH'yi
belirlemenin tek yolu budur; Diğer bir yöntem ise, analistlerin emek, yatırım
ve diğer faaliyetlerden elde ettikleri gelirlere baktıkları gelir yaklaşımıdır.
Harcama yaklaşımında dört ana kategori vardır. Bunlardan
ilki, çamaşır makinelerinden fabrika ekipmanlarına kadar ürün ve hizmetlerin
tüketilmesidir. İkincisi ise yatırım, fon şirketleri ve envanter ve sabit
varlıkları satın almak için bireysel kullanımdır. Devlet harcamaları da ulusal
ihracat gibi bir bileşendir. Her bölüm, GSYİH'nin farklı bölümlerini alabilir
ve hesaplama sürecinin bir parçası, bir ülkenin ekonomik sağlığı hakkında daha
fazla bilgi edinmek için en büyük ekonomik faaliyet alanlarının belirlenmesini
içerir.
Harcama
yaklaşımıyla ilgili bazı kusurlar vardır. En büyük sorunlardan biri, kişisel
kullanım için üretilen mal ve hizmetleri saymamasıdır. Örneğin, en kolay kredi kartı veren bankadört kategoriden birine çocuk yetiştirmeyi eklemek için
hiçbir yol yoktur. Aynı şekilde, kendi yemeklerini yetiştirmek ve evde
kullanmak için kıyafet gibi eşya üretmek gibi şeyler yapan insanlar izlemek
daha zordur. Bu, bazı katkıda bulunanları ekonomiye silmenin etkisine sahip
olabilir. Bir ekonomi geçiş olduğunda ve bu mal ve hizmetlerin çoğu ev dışından
geldiğinde de bir sorun yaratabilir. GSYİH büyüyecek, ancak kişisel hanehalkı
faaliyetlerindeki değişiklikler GSYİH değişimine yansıtılmayacak.
GSYH'ye yönelik harcama yaklaşımı, ekonomik koşullar
hakkında genel bilgi sağlamak ve zaman içinde GSYİH'daki değişiklikleri
incelemek için yararlı olabilir. Analistler çeşitli yöntemler kullanabilir ve
bunları ne kadar doğru olduklarını görmek için karşılaştırırlar ve çeşitli
yöntemlerde zayıflıkların nerede olduğu konusunda daha fazla bilgi
edinebilirler, böylece bunları telafi edebilirler. Genel olarak, analistler
istikrarlı, güvenilir bir büyüme görmek isterler, ancak her yıl doğru
olamayacak kadar istikrarlı olan rakamlar gibi GSYİH'yı manipüle etmek için
hilelere karşı tetikte olduklarını; Örneğin, yıllık olarak% 10 oranında büyüyen
bir ülke, GSYİH'sını çok doğru bir şekilde hesaplayamayabilir.
Harcama yaklaşımının bir avantajı, insanların ve
hükümetlerin paralarını nasıl harcadıklarını görme kabiliyetidir. Tüketim
genellikle en büyük kategoridir, ihracat ise en küçüktür. Yatırım ve devlet
harcamalarındaki değişiklikler, değişen piyasa koşullarını ve sosyal tutumları
ortaya çıkarabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder