Harcama Yaklaşımı nedir?



Harcama yaklaşımı, mal ve hizmetlere yapılan harcamaları ekleyerek gayri safi yurtiçi hasılasın (GSYH) hesaplanması için bir yöntemdir. Bu yaklaşımın arkasındaki mantık, insanların ve şirketlerin satış için mal ve şeyler ürettikleri fikrine dayanır ve bu nedenle satış hacmini belirlemek, ne kadar yaptıklarıyla ilgili bilgi sağlar. uygun faizli konut kredisiGSYİH'yi belirlemenin tek yolu budur; Diğer bir yöntem ise, analistlerin emek, yatırım ve diğer faaliyetlerden elde ettikleri gelirlere baktıkları gelir yaklaşımıdır.

Harcama yaklaşımında dört ana kategori vardır. Bunlardan ilki, çamaşır makinelerinden fabrika ekipmanlarına kadar ürün ve hizmetlerin tüketilmesidir. İkincisi ise yatırım, fon şirketleri ve envanter ve sabit varlıkları satın almak için bireysel kullanımdır. Devlet harcamaları da ulusal ihracat gibi bir bileşendir. Her bölüm, GSYİH'nin farklı bölümlerini alabilir ve hesaplama sürecinin bir parçası, bir ülkenin ekonomik sağlığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için en büyük ekonomik faaliyet alanlarının belirlenmesini içerir.

Harcama yaklaşımıyla ilgili bazı kusurlar vardır. En büyük sorunlardan biri, kişisel kullanım için üretilen mal ve hizmetleri saymamasıdır. Örneğin, en kolay kredi kartı veren bankadört kategoriden birine çocuk yetiştirmeyi eklemek için hiçbir yol yoktur. Aynı şekilde, kendi yemeklerini yetiştirmek ve evde kullanmak için kıyafet gibi eşya üretmek gibi şeyler yapan insanlar izlemek daha zordur. Bu, bazı katkıda bulunanları ekonomiye silmenin etkisine sahip olabilir. Bir ekonomi geçiş olduğunda ve bu mal ve hizmetlerin çoğu ev dışından geldiğinde de bir sorun yaratabilir. GSYİH büyüyecek, ancak kişisel hanehalkı faaliyetlerindeki değişiklikler GSYİH değişimine yansıtılmayacak.

GSYH'ye yönelik harcama yaklaşımı, ekonomik koşullar hakkında genel bilgi sağlamak ve zaman içinde GSYİH'daki değişiklikleri incelemek için yararlı olabilir. Analistler çeşitli yöntemler kullanabilir ve bunları ne kadar doğru olduklarını görmek için karşılaştırırlar ve çeşitli yöntemlerde zayıflıkların nerede olduğu konusunda daha fazla bilgi edinebilirler, böylece bunları telafi edebilirler. Genel olarak, analistler istikrarlı, güvenilir bir büyüme görmek isterler, ancak her yıl doğru olamayacak kadar istikrarlı olan rakamlar gibi GSYİH'yı manipüle etmek için hilelere karşı tetikte olduklarını; Örneğin, yıllık olarak% 10 oranında büyüyen bir ülke, GSYİH'sını çok doğru bir şekilde hesaplayamayabilir.

Harcama yaklaşımının bir avantajı, insanların ve hükümetlerin paralarını nasıl harcadıklarını görme kabiliyetidir. Tüketim genellikle en büyük kategoridir, ihracat ise en küçüktür. Yatırım ve devlet harcamalarındaki değişiklikler, değişen piyasa koşullarını ve sosyal tutumları ortaya çıkarabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?