Hesap mutabakatı nedir?



Bir hanehalkı bütçesinin bir kişisel çek hesabı kullanarak veya bir işletmenin muhasebe departmanında çalışıp çalışmadığına bakılmaksızın, çoğu insan düzenli olarak hesap mutabakatı yapacaktır. Esasen, bu süreç, uygun faizli konut kredisiçek defterinde gösterilen likit varlıkların tutarının, aynı tarih itibariyle banka ekstresinde gösterilen hesap bakiyesi ile aynı olduğundan emin olmakla ilgilidir.

Etkili hesap mutabakatı için gerekli olan ilk araçlardan biri, söz konusu süre zarfında gerçekleştirilen her bir işlem için belgelidir. Kişiler, söz konusu süreyi uzlaştırdıkça tüm mevduat fişlerini, ATM'lerden para çekme kayıtlarını, elektronik ödemeleri, iptal edilen çekleri ve son banka beyannamelerini bir arada tutmalıdır. Süre için başlangıç ​​bakiyesini hızlı bir şekilde doğrulayabilmek ve ardından her bir belgeyi bir belge ile hesaba katmak, hesap sahibinin ve bankanın mutabakat içinde olduğunu veya herhangi bir tutarsızlığı hızlı bir şekilde tespit etmesine yardımcı olmasını hızlandıracaktır.

Hesap sahibi her hangi bir tutarsızlık buluyorsa, sorunun kaynağını ayırmak ve hemen banka ile temasa geçmek için belgelerini kullanmalıdır. Örneğin, dönemin başlangıç ​​dengesinin, o dönemde her şey uzlaşsa da, önceki dönemin bitiş bilançosuyla uyuşmadığını fark edebilir. Bu onun finans kurumuyla konuşması ve neler olduğunu öğrenmesi gerekebileceğinin bir işaretidir. Şanslar, bankanın dikkatine sunulduğunda düzeltilecek basit bir hatadır. Bununla birlikte,en kolay kredi kartı veren banka belgeleri sıraya koyup hesabı uzlaştırmaksızın aylar süren çelişkilerin farkına varamaz ve izini bulmak çok zor hale gelir.

Hesap sahipleri, hesap mutabakatı için her ay belirli bir süre ayırmayı hatırlamalıdır. Görevi kapatmak sadece zorlaştıracaktır. Bu, ilk başta büyük bir sorun olmasa da, insanlar, araştırılacak bir şey varsa, soruşturmayı daha geç yapılmasından çok daha kolay olduğunu akılda tutmalıdır. Bu özellikle, seyahat hesabında yetkili bir banka kartına sahip bir çalışanın bir makbuz teslim edemediği durumlarda geçerlidir. Olayı iki ay önce değil, son iki hafta içinde gerçekleşirse, hafızasını tutmak ve makbuzun bir kopyasını almak çok daha kolay olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?