Hibrit Bir İş Nedir?
Hibrit bir
işletme, müşterilere ulaşmanın birden fazla yolunun kullanımıyla çalışan bir
tür iş operasyonudur. İş modeline biraz farklı yaklaşımlar tanımlamak için bu
terimin iki yaygın kullanımı vardır. Bunlardan biri, uygun faizli konut kredisimüşterilerin
ziyaret edebileceği bir tuğla ve harç yerinin yanı sıra alternatif satış
yöntemlerinden faydalanmayı seçen bir şirkettir. Biraz farklı bir yaklaşım, şirketin
farklı pazarlara hizmet veren ilgili şirketleri de içerecek şekilde
faaliyetlerini çeşitlendirmeyi içerir.
Hibrid bir işletmenin eski örneklerinden biri, iki veya daha
fazla tüketici pazarının ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik eş zamanlı
operasyonları yürütmeyi seçen bir şirketi kapsayacaktır. Birçok durumda, bir
ürün grubuna ilgi duyan tüketiciler, eşlik eden operasyonun sunduğu mallar ve
hizmetler için de kullanacaktır. Örneğin, bir şirket bir dizi aile tarzı
restoran işletirken, aynı zamanda bu restoranlarla ilişkili bir dizi markalı
sos, çeşni ve diğer yiyecek ürünlerini de pazarlayabilir. Son sonuç, sadece
yemek yemek isteyen müşterileri çekmek değil, aynı zamanda evde lezzetli
yemekler hazırlamak için belirli ürünlere ihtiyaç duyan tüketicilerin pazarına
girmek.
Daha çağdaş bir karma iş kavramı, bir şirketin çekirdek
ürünlerini çoklu ortamlarda pazarlamak için çabalarını içerir. Bu türden bir iş
modeli, bir çevrimiçi mağazayı sürdürürken ve posta yoluyla siparişleri
oluşturmak için katalog satışlarını kullanarak bir tuğla ve harç perakende
satışının çalışmasını içerebilir. Tipik olarak, hibrid işletme, çevrimiçi
depodan gelen siparişleri ve posta yoluyla alınan siparişleri yönetme aracı
olarak kendi depolarını koruyacaktır. Bazı durumlarda, bu tuğla ve harç arka uç
fonksiyonu, genel işletme giderlerini mümkün olduğunca düşük tutabilmek için,
birleştirme hizmetlerini sipariş etmek üzere dışarıdan tedarik edilebilir.
Hibrit bir
işin faydalarından biri, daha fazla müşteriye ulaşma fırsatının olması ve bunun
da ek gelir elde etme potansiyeli anlamına gelmesidir. Bu tür bir operasyon
biraz karmaşık hale gelebilse de, birden fazla pazarda bir varlık oluşturma
yeteneği, en kolay kredi kartı veren bankaişin söz konusu pazarlarda zaman zaman meydana gelebilecek
olumsuz koşullara karşı daha az savunmasız olduğu anlamına gelir. Bir müşteriye
ulaşmanın bir yolunun zemini kaybetmeye başlaması durumunda, alternatif
stratejilerin, şirketin finansal olarak uygun kalmasını sağlayan bir çeşit
artış göreceği yönünde bir şans vardır.
Yorumlar
Yorum Gönder