Hızlı Tüketim Malları Nelerdir?
Hızlı
tüketim malları, tüketicileri çekmek ve hızlı bir satış hacmini teşvik etmek
için tasarlanan ve bu ürünleri tüketicilere çok uygun fiyatlarla sunabilen her
türlü mallardır. Bu tip mallar genellikle dayanıklı değildir, uygun faizli konut kredisiyani
hızlı tüketilir ve ek alımlar yaparak sık tekrar doldurma gerektirir. Bu tip
tüketici ambalajlı ürünlerin doğası gereği, satış hacmi normal olarak yıl
boyunca çok yüksek ve tutarlı.
Bu türden en iyi örneklerden biri, marketlerde ve
süpermarkette satılan, taze ve işlenmiş yiyeceklerdir. Taze ürünler gibi
ürünler dayanıklı değildir, yani meyve ve sebzeler satın alındıktan sonra
sınırlı bir süre içinde tüketilmeli veya bozulacaktır. Yiyecekler tüketildikten
sonra, yenilenemezler ve tüketicilere aynı öğelerin daha fazla birimini satın
almalarını isterler. Aynı genel konsept, nihai olarak kullanılan ve sürekli
olarak değiştirilmesi gereken konserve ve dondurulmuş gıdalar için de
geçerlidir.
En hızlı
tüketim malları ile, ürünler sadece yüksek hacimlerde üretilmekle kalmıyor,
aynı zamanda çoğu tüketicinin aklına gelen bir fiyat da sunuyor. Bazı
durumlarda, üretilen malların üreticisi, satılan her bir ünite için çok fazla
kar üretmez, ancak geniş bir tüketici kitlesine iyi hitap ettiğinde ve düzenli
olarak büyük miktarlarda satıldığında önemli bir getiri gerçekleştirir.
Üreticiler, en kolay kredi kartı veren bankatoplu alımlar yapan süpermarketler ve diğer perakende satış
noktalarına hacim alım fiyatlandırması sunmakta, ardından birim fiyatlandırmayı
da satılan her bir ünite için az miktarda kâr yapmak üzere belirlemiştir. Sonuç
olarak, hem üretici hem de perakendeci, kalite ve temyiz mevcut olduğu sürece
yüksek hacimli mallar satarak kar elde eder ve tüketiciler tarafından ödenen
perakende fiyatı, tüketici ilgisini sürdürecek kadar adil kabul edilir.
Yorumlar
Yorum Gönder