Hizmet Seviyesi Anlaşmaları nedir?



Hizmet seviyesi anlaşmaları, bir işletme ile işletmenin hizmetlerini kullanan bir kişi arasında yapılan sözleşmelerdir. Hizmet seviyesi anlaşmaları, kredi notu düşüklere kredi veren bankalar her birinin diğerinden bekleyebilecekleri arasında ortak bir anlayış yaratır. Bu, öncelikler, hizmetler ve sorumluluklarla ilgili beklentileri içerebilir.
Servis seviyesi anlaşmaları etkili bir iletişim aracıdır. Her iki tarafın da birbirleriyle daha verimli iletişim kurmasına yardımcı olurlar. Hizmet seviyesi anlaşmaları, her iki tarafın birbirinden ne beklendiğinin farkında olması nedeniyle, anlaşmazlıkları ve anlaşmazlıkları önlemeye yardımcı olabilir. Herhangi bir ihtilaf varsa, hizmet seviyesi anlaşmaları bunların çözümüne yardımcı olabilir.
Hizmet seviyesi sözleşmesinin en önemli faydalarından biri, güncellenebilmesidir. Bu bir çıkmaz belge değil. Her iki taraf da belgeyi zaman zaman gözden geçirebilir ve karşılıklı olarak kabul edilebilir değişiklikler yapabilir. Bunlar değişen hizmet önceliklerini ve iş büyümesini dikkate almayı içerebilir.
Etkin bir iş aracı olmak için hizmet seviyesi sözleşmelerinin hem yönetim hem de hizmet unsurlarını belgeye dahil etmesi gerekir. Hizmet unsurları, hizmetlerin ne zaman verileceği ve hizmetlerin maliyeti gibi bir zaman çerçevesi gibi hizmet standartlarını içerir. Ayrıca, her iki tarafın sorumluluklarını ve ortaya çıkacakları eskalasyon prosedürlerini de içermelidir. Yönetim unsurları, hizmet anlaşmazlıklarının nasıl çözüleceğine ve hizmet etkinliğinin nasıl kontrol edileceğine odaklanmaktadır. Yönetim tarafının göz önünde bulundurması gereken diğer etkenler, her iki tarafın da sözleşmeyi nasıl gözden geçirip gözden geçireceğini ve hizmet etkinliğine ilişkin bilgilerin nasıl ele alınacağını ve raporlanacağını içerir.
Hizmet seviyesi sözleşmelerinin oluşturulması, planlanması ve uygulanması süreci aylar sürebilir. Gerçekçi bir şekilde üstlenilmelidir. Anlaşmanın ümit verici hizmetlerini ilk önce mümkün olduklarını bilmeden bir anlamı yoktur. Anlaşmanın üzerinde dikkatli bir şekilde oluşturulmalı ve sadece iş ve servis sağlayıcısı bulunmamalıdır . Ayrıca anlaşmada üçüncü taraf olabilecek herhangi bir müşteriyi de hesaba katmak zorundadır.
Hizmet seviyesi anlaşmaları hiçbir zaman şikâyetleri durdurmanın bir yolu olarak görülmemelidir. Bu, geri tepebilir ve şikayetçi, sözleşmenin kendisi hakkında şikayet etmeye başlayabilir. Hizmet seviyesi anlaşmaları, her iki tarafın da bir şeylerin hoşuna gitmediğini kredi notuna bakmadan kredi veren bankalar hissettiklerinde başvurabilecekleri ortak bir araç olmalıdır. Böyle bir durumda, anlaşma her iki tarafın da mutlu olmasını sağlayacak ve genişletilecek bir üs olarak hareket edebilir.
Anlaşma yazılmadan önce, her iki tarafın da katılması gereken birkaç adım var. Her iki tarafın daha iyi bilinmesi için arka plan bilgilerini toplayın. Her iki tarafın da anlaşmada belirtilen noktalardan memnun olmasını ve çalışma ortaklığına karşı temel kurallar oluşturmasını sağlayın. Bu kurallar belirlendikten ve başarılı bir anlaşmaya varıldıktan sonra, anlaşma gelecekte yazılabilir ve inşa edilebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?