Hizmet Seviyesi Anlaşmaları nedir?
Hizmet seviyesi anlaşmaları, bir işletme ile işletmenin
hizmetlerini kullanan bir kişi arasında yapılan sözleşmelerdir. Hizmet seviyesi
anlaşmaları, kredi notu düşüklere kredi veren bankalar her birinin diğerinden
bekleyebilecekleri arasında ortak bir anlayış yaratır. Bu, öncelikler,
hizmetler ve sorumluluklarla ilgili beklentileri içerebilir.
Servis seviyesi anlaşmaları etkili bir iletişim aracıdır.
Her iki tarafın da birbirleriyle daha verimli iletişim kurmasına yardımcı
olurlar. Hizmet seviyesi anlaşmaları, her iki tarafın birbirinden ne
beklendiğinin farkında olması nedeniyle, anlaşmazlıkları ve anlaşmazlıkları
önlemeye yardımcı olabilir. Herhangi bir ihtilaf varsa, hizmet seviyesi
anlaşmaları bunların çözümüne yardımcı olabilir.
Hizmet seviyesi sözleşmesinin en önemli faydalarından biri,
güncellenebilmesidir. Bu bir çıkmaz belge değil. Her iki taraf da belgeyi zaman
zaman gözden geçirebilir ve karşılıklı olarak kabul edilebilir değişiklikler
yapabilir. Bunlar değişen hizmet önceliklerini ve iş büyümesini dikkate almayı
içerebilir.
Etkin bir iş aracı olmak için hizmet seviyesi
sözleşmelerinin hem yönetim hem de hizmet unsurlarını belgeye dahil etmesi
gerekir. Hizmet unsurları, hizmetlerin ne zaman verileceği ve hizmetlerin
maliyeti gibi bir zaman çerçevesi gibi hizmet standartlarını içerir. Ayrıca,
her iki tarafın sorumluluklarını ve ortaya çıkacakları eskalasyon
prosedürlerini de içermelidir. Yönetim unsurları, hizmet anlaşmazlıklarının
nasıl çözüleceğine ve hizmet etkinliğinin nasıl kontrol edileceğine
odaklanmaktadır. Yönetim tarafının göz önünde bulundurması gereken diğer
etkenler, her iki tarafın da sözleşmeyi nasıl gözden geçirip gözden
geçireceğini ve hizmet etkinliğine ilişkin bilgilerin nasıl ele alınacağını ve
raporlanacağını içerir.
Hizmet seviyesi sözleşmelerinin oluşturulması, planlanması
ve uygulanması süreci aylar sürebilir. Gerçekçi bir şekilde üstlenilmelidir.
Anlaşmanın ümit verici hizmetlerini ilk önce mümkün olduklarını bilmeden bir
anlamı yoktur. Anlaşmanın üzerinde dikkatli bir şekilde oluşturulmalı ve sadece
iş ve servis sağlayıcısı bulunmamalıdır . Ayrıca anlaşmada üçüncü taraf
olabilecek herhangi bir müşteriyi de hesaba katmak zorundadır.
Hizmet seviyesi anlaşmaları hiçbir zaman şikâyetleri
durdurmanın bir yolu olarak görülmemelidir. Bu, geri tepebilir ve şikayetçi,
sözleşmenin kendisi hakkında şikayet etmeye başlayabilir. Hizmet seviyesi
anlaşmaları, her iki tarafın da bir şeylerin hoşuna gitmediğini kredi notuna bakmadan kredi veren bankalar
hissettiklerinde başvurabilecekleri ortak bir araç olmalıdır. Böyle bir
durumda, anlaşma her iki tarafın da mutlu olmasını sağlayacak ve genişletilecek
bir üs olarak hareket edebilir.
Anlaşma yazılmadan önce, her iki tarafın da katılması
gereken birkaç adım var. Her iki tarafın daha iyi bilinmesi için arka plan
bilgilerini toplayın. Her iki tarafın da anlaşmada belirtilen noktalardan memnun
olmasını ve çalışma ortaklığına karşı temel kurallar oluşturmasını sağlayın. Bu
kurallar belirlendikten ve başarılı bir anlaşmaya varıldıktan sonra, anlaşma
gelecekte yazılabilir ve inşa edilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder