Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?
Hiyerarşik
bir örgütsel yapı, bir dizi işletmede ve diğer örgüt tiplerinde ortak olan bir
tür liderlik yapısıdır. Bazen yukarıdan aşağıya bir yaklaşım olarak
adlandırılan bu özel örgütlenme modeli, bazen bir piramiti andıran, uygun faizli konut kredisien üstte
başlayacak olan karar verme süreci ve her bir sonraki katman üzerinde birer
otoriteye sahip olarak tarif edilir. Bu, piramidin tepesinde göz önünde
bulundurulduğu gibi, bir yönetici olarak olduğu gibi, organizasyondaki herkesin
doğrudan başkasına karşı sorumlu olduğu anlamına gelir.
Hiyerarşik bir örgüt yapısının kullanımı birçok toplumda
yaygındır. Bu tür yapının en geçerli örneklerinden biri ordunun şubelerinde
bulunur. Çoğu askerî örgütte çok özlü ve tanımlanmış bir komuta zinciri vardır,
bu zincir içinde daha yüksek seviyelere yükselir ve çoğu zaman belirli
yeteneklerin ve yeteneklerin gösterilmesini gerektirir. Askeri örgütlerle birlikte,
her büyüklükteki işletmeler ve hatta dini kuruluşlar bu tür yukarıdan aşağıya
yaklaşımları kullanabilirler.
Hiyerarşik bir organizasyon yapısını kullanmanın bazı
avantajları vardır. Tipik olarak, şirket yapısındaki her bir pozisyon iyi
tanımlanmış olup, çalışanların bölümleri üzerinde beklenenden daha az tahmin
yapmamaktır. Pozisyonlar çok açık bir şekilde tanımlandığından, şirketin veya
başka bir organizasyonun çalışması sırasında ortaya çıkabilecek belirli
sorunlardan kimin sorumlu olması gerektiğini belirlemek çok kolaydır.
Çalışanlar, belirli pozisyonlara terfi etmek için gerekli koşullara kolayca
erişebilecek ve örgütsel yapı içerisinde yükselmek için nasıl gidileceğini
bileceklerdir. Bir mentorun dikkatini çekmek ve şirketten destek almak için, işletme
ile ilgili alanlarda eğitime mali destek de dahil olmak üzere, çoğu zaman
mevcut olup, bu da nitelikli çalışanların organizasyonla birlikte kalması için
motive edilmesine yardımcı olur. Başka yerlerdeki fırsatları aramak.
Hiyerarşik
bir örgütsel yapının yararları olsa da, bazı potansiyel dezavantajları vardır.
Komuta zinciri çok açık bir şekilde tanımlandığından, operasyonun etkinliği
genellikle, her seviyede insanların kendilerine rapor verenleri ne kadar iyi
yöneteceklerine dayanacaktır. Bu, verimsiz veya bozuk yönetimin, konu ele
alınmadan ve düzeltilmeden önce büyük zararlar verebileceği anlamına gelir.
Ayrıca, yöneticiler çalışanlardan gelen geri bildirimlere açık değilse, en kolay kredi kartı veren bankabu, işyerindeki moralleri azaltmaya, yöneticilerin kişisel
kaprislerine göre ilerleme potansiyelini sınırlandırmaya ve değerli
çalışanların diğer kuruluşlarla fırsatlar aramasını sağlamaya yardımcı
olabilir.
Bazen eski modaya bakılırken, hiyerarşik örgütsel yapı, bir
operasyonu, işi veya başka bir şeyi yapılandırmak için hala uygulanabilir bir
yaklaşımdır. Organizasyonun her seviyesinde verilen yetkinliğin ihtiyatlılıkla
kullanıldığı varsayıldığında, çalışma kültürü çok olumlu olabilir ve aslında
söz konusu yapıya dayanan herkese, hatta bu yapının temelinde bulunanlara
avantaj sağlayabilir. Bir işletmeyi yönetme stratejisinde olduğu gibi, modelin
ne kadar iyi çalıştığını periyodik olarak değerlendirmek için hiyerarşik bir
organizasyon yapısını kullanmayı tercih edenler, endişe duydukları alanları
tespit etmeleri ve bu endişeleri dile getirme şansına sahip olmadan önce bu
kaygıları ele almaları önemlidir. Şirketin ileriye dönük hareketi.
Yorumlar
Yorum Gönder