Hiyerarşik Bir Organizasyon Yapısı Nedir?



Hiyerarşik bir örgütsel yapı, bir dizi işletmede ve diğer örgüt tiplerinde ortak olan bir tür liderlik yapısıdır. Bazen yukarıdan aşağıya bir yaklaşım olarak adlandırılan bu özel örgütlenme modeli, bazen bir piramiti andıran, uygun faizli konut kredisien üstte başlayacak olan karar verme süreci ve her bir sonraki katman üzerinde birer otoriteye sahip olarak tarif edilir. Bu, piramidin tepesinde göz önünde bulundurulduğu gibi, bir yönetici olarak olduğu gibi, organizasyondaki herkesin doğrudan başkasına karşı sorumlu olduğu anlamına gelir.

Hiyerarşik bir örgüt yapısının kullanımı birçok toplumda yaygındır. Bu tür yapının en geçerli örneklerinden biri ordunun şubelerinde bulunur. Çoğu askerî örgütte çok özlü ve tanımlanmış bir komuta zinciri vardır, bu zincir içinde daha yüksek seviyelere yükselir ve çoğu zaman belirli yeteneklerin ve yeteneklerin gösterilmesini gerektirir. Askeri örgütlerle birlikte, her büyüklükteki işletmeler ve hatta dini kuruluşlar bu tür yukarıdan aşağıya yaklaşımları kullanabilirler.

Hiyerarşik bir organizasyon yapısını kullanmanın bazı avantajları vardır. Tipik olarak, şirket yapısındaki her bir pozisyon iyi tanımlanmış olup, çalışanların bölümleri üzerinde beklenenden daha az tahmin yapmamaktır. Pozisyonlar çok açık bir şekilde tanımlandığından, şirketin veya başka bir organizasyonun çalışması sırasında ortaya çıkabilecek belirli sorunlardan kimin sorumlu olması gerektiğini belirlemek çok kolaydır. Çalışanlar, belirli pozisyonlara terfi etmek için gerekli koşullara kolayca erişebilecek ve örgütsel yapı içerisinde yükselmek için nasıl gidileceğini bileceklerdir. Bir mentorun dikkatini çekmek ve şirketten destek almak için, işletme ile ilgili alanlarda eğitime mali destek de dahil olmak üzere, çoğu zaman mevcut olup, bu da nitelikli çalışanların organizasyonla birlikte kalması için motive edilmesine yardımcı olur. Başka yerlerdeki fırsatları aramak.

Hiyerarşik bir örgütsel yapının yararları olsa da, bazı potansiyel dezavantajları vardır. Komuta zinciri çok açık bir şekilde tanımlandığından, operasyonun etkinliği genellikle, her seviyede insanların kendilerine rapor verenleri ne kadar iyi yöneteceklerine dayanacaktır. Bu, verimsiz veya bozuk yönetimin, konu ele alınmadan ve düzeltilmeden önce büyük zararlar verebileceği anlamına gelir. Ayrıca, yöneticiler çalışanlardan gelen geri bildirimlere açık değilse, en kolay kredi kartı veren bankabu, işyerindeki moralleri azaltmaya, yöneticilerin kişisel kaprislerine göre ilerleme potansiyelini sınırlandırmaya ve değerli çalışanların diğer kuruluşlarla fırsatlar aramasını sağlamaya yardımcı olabilir.

Bazen eski modaya bakılırken, hiyerarşik örgütsel yapı, bir operasyonu, işi veya başka bir şeyi yapılandırmak için hala uygulanabilir bir yaklaşımdır. Organizasyonun her seviyesinde verilen yetkinliğin ihtiyatlılıkla kullanıldığı varsayıldığında, çalışma kültürü çok olumlu olabilir ve aslında söz konusu yapıya dayanan herkese, hatta bu yapının temelinde bulunanlara avantaj sağlayabilir. Bir işletmeyi yönetme stratejisinde olduğu gibi, modelin ne kadar iyi çalıştığını periyodik olarak değerlendirmek için hiyerarşik bir organizasyon yapısını kullanmayı tercih edenler, endişe duydukları alanları tespit etmeleri ve bu endişeleri dile getirme şansına sahip olmadan önce bu kaygıları ele almaları önemlidir. Şirketin ileriye dönük hareketi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hizmet Alımı Nedir?

Sanal Ağ Bağdaştırıcısı Nedir?