Mantıksal Hacim Yönetimi Nedir?
Bir sürücüyü bölümlemek, sürücüyü farklı mantıksal kesimlere
bölüyor. Modern bilgisayar üreticileri tarafından kullanılan yaygın bir örnek,
temel dosyalar için bir "C" sürücüsü ve sistem kurtarma dosyaları
için bir "D" sürücüsü oluşturmaktır. Mantıksal hacim kredi notu düşüklere kredi veren bankalar yönetimi (LVM), sabit sürücüyü , veri
depolama için tek bir birim olarak tasarlandığı şekilde kullanarak bölümleme
kavramını ortadan kaldırır .
Bir ülkenin egemen bölgesini işaretleyen bir haritada çizgi
çizme olarak düşünün. Bu çizgiler çizildikten sonra değiştirilebilir, ancak
süreç genellikle zor. Bölümlenmiş sistemler için, bölümlerin boyut ve makyajını
değiştirmek, yeniden biçimlendirmeyi gerektirir ve bu da zor bir adım olabilir.
Yeniden biçimlendirme sırasında, seçilen bölümdeki tüm veriler silinir ve bölüm
yeni özelliklere göre yeniden çizilir.
Mantıksal hacim yönetimi bir alternatif sunuyor. Mantıksal
hacim yönetimi kullanan bir sistemde, disk üzerindeki bölümleri bölme kavramı
çok daha akıcı hale gelir. Bir LVM sisteminde disk bölümleri, disk üzerindeki
herhangi bir alanı yeniden biçimlendirmeden birleştirilebilir,
birleştirilebilir ve yeniden boyutlandırılabilir.
Bu, bilgisayar veri depolama sistemlerinin akışkanlığını ve
kullanışlılığını geliştirir. Mantıksal bir hacim yönetim sistemi üzerindeki bir
veri depolama şemasına ilişkin fikrini değiştirmek basittir ve verileri yeniden
dağıtmak, sürücüyü silmeyi ve baştan başlamayı gerektirmez. Bununla birlikte,
mantıksal hacim yönetim sistemleri dezavantajlara sahip değildir.
Mantıksal hacim sistemlerinin iki büyük dezavantajı
parçalanma ve bozulmadır. Sabit sürücüde saklanan dosyalar her zaman tek bir
yığın halinde saklanmaz. Daha sık olarak, bilgisayar dosyaları parçalara ayırır
ve her parçayı sürücüdeki kullanılabilir kredi notuna bakmadan kredi veren bankalar boşluklara kaydeder. Bu parçalanmadır:
belirli bir program için tüm dosyalar bir arada tutulmadığı için, bu dosyaları
almak daha zorlaşır, performansı yavaşlatır.
Kurtarma problemleri, LVM birimleri üzerindeki veriler çok
akışlı olduğundan, bir çarpışmadan sonra sürücü üzerindeki bilgileri yeniden
kurmanın çok daha zor hale gelmesinden kaynaklanır. Bu, daha akıcı olmalarına
rağmen, LVM hacimlerinin de daha uçucu olduğu anlamına gelir. Sonuç olarak, LVM
sistemleri ile uğraşırken yedekleme çözümleri çok daha önemli hale geliyor.
Yorumlar
Yorum Gönder